از گوشه و کنار ایران

بازداشت عامل انتشار محتواهای مبتذل با هوش مصنوعی
مرد شیادی که با کمک هوش مصنوعی اقدام به تولید محتواهای مبتذل و مستهجن در اینستاگرام می‌کرد در بوشهر دستگیر شد.
مهدی قاسمی، رئیس پلیس «فتا»ی استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس «فتا»ی استان با رصد فضای مجازی به چندین صفحه اینستاگرامی با هویت‌هایی نظیر مادر، دختر و پسر برخوردند که اقدام به انتشار ویدیوها و تصاویر متعدد مبتذل و نیمه‌برهنه به ‌صورت گسترده کرده و خود را اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های بوشهر معرفی می‌کردند. در بررسی‌های فنی و بهره‌گیری از آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد تمامی محتواهای غیراخلاقی انتشار یافته توسط این صفحه‌ها با استفاده از تکنیک نرم‌افزاری «جعل عمیق» و بخشی از هوش مصنوعی با ترکیب تصاویر و محتواهای متفاوت تولید شده است. در ادامه معلوم شد تمامی صفحات مجرمانه انتشار‌دهنده این محتواهای جعلی، توسط یک نفر مدیریت می‌شود. با شناسایی فرد مجرم که مردی میانسال بود، وی در عملیاتی غافلگیرانه در محل سکونتش در شهر بوشهر دستگیر شد و در اعترافاتش هدف خود را از ارتکاب این جرایم  جذب دنبال‌کننده و درآمدزایی کاذب اعلام کرد.
 
آتش‌سوزی بازار قدیم قشم 7 مصدوم داشت
چهار آتش‌نشان، یک پلیس و دو کسبه در حادثه آتش‌سوزی پاساژ بازار قدیم قشم مصدوم شدند.
ساعت ۰۴:۳۰ بامداد چهارشنبه حادثه آتش‌سوزی در مرکز خرید مدنی، محدوده بازار قدیم قشم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.  بر اساس این گزارش، سید محمود احمدی، رئیس بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) در قشم گفت: چهار آتش‌نشان حین خاموش کردن آتش دچار دودگرفتگی شدند. این حادثه ۷ مصدوم داشت که چهار نفر از آنها آتش‌نشان، یک پلیس و دو نفر کسبه بودند که همگی به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) منتقل شدند. علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
 
قتل دایی به دست خواهرزاده در دعوای خیابانی
پسر جوانی که دایی خود را در یک نزاع خیابانی در ایلام کشته بود، دستگیر شد.
سرهنگ قدرت حیدری‌زاد، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در پی اعلام اورژانس بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) شهر ایلام به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر مراجعه فردی مصدوم با سلاح سرد، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع اعزام شدند. با حضور مأموران انتظامی شهرستان مشخص شد مردی ۴۰ ساله با سلاح سرد زخمی شده و به بیمارستان مراجعه کرده است. با تحقیقات پلیس معلوم شد خواهرزاده ۲۱ ساله این مرد در یکی از خیابان‌های شهر با وی درگیر شده و او را با چاقو زده اما با وجود تلاش کادر درمان مرد ۴۰ ساله به علت شدت جراحات فوت کرد. با تلاش مأموران، متهم دستگیر شد و علت درگیری را اختلافات شخصی عنوان کرد.
 
انهدام باند سارقان کابل برق در کرج
 سارقان سابقه‌دار ‏کابل‌های برق با ۱۷ فقره اعتراف به سرقت، در شهرستان کرج، دستگیر شدند.
سرهنگ پیمان لطیفی، معاون هماهنگ‌کننده پلیس البرز با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های برق در برخی از مناطق شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۴ کمالشهر قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی چهار سارق شده و با هماهنگی مراجع قضایی هر چهار نفر را در مخفیگاهشان دستگیر کرده و متهمان در بازجویی‌های انجام شده به ۱۷ فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.
 
مرد 70 ساله همسرش را کشت
 مرد سالخورده که در یک نزاع خانوادگی همسرش را کشته بود، دستگیر شد.
سرهنگ جواد زرهرن، فرمانده انتظامی شیروان اظهار کرد: در پی وقوع قتل یک خانم میانسال در یکی از روستاهای حوزه شیروان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی دریافتند عامل قتل همسر 70 ساله مقتول است که طی عملیاتی غافلگیرانه وی را در کمتر از یک ساعت دستگیر کردند. متهم انگیزه خود را اختلاف خانوادگی با همسرش عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
دستگیری صرافان غیرمجاز کلاهبردار مجازی
 گردانندگان صرافی‌های غیرمجاز که ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در جیرفت دستگیر شدند.
سرهنگ رضا فیروزبخت، فرمانده انتظامی جیرفت در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه افرادی ناشناس در فضای مجازی با راه‌اندازی صرافی اقدام به فروش ارز دیجیتال می‌کنند و مبالغی را دریافت کرده و به حساب آنان عودت نمی‌دهند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. با انجام بررسی‌های تخصصی، گردانندگان این صرافی شناسایی، حساب‌های آنها مسدود و مبلغ ۶ میلیارد ریال پول شاکیان به حساب آنها عودت داده شد.
فرمانده انتظامی جیرفت در این خصوص به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکنند و برای خرید ارز دیجیتال به مراکز و صرافی‌های دارای مجوز مراجعه کنند.
 
پایان فرار 3 ماهه عاملان قتل در میاندوآب
دو پسر جوان که در اقدامی هولناک مردی را کشته و دخترش را مجروح کرده بودند پس از سه ماه زندگی مخفیانه دستگیر شدند.
سرهنگ فخرالدین رستم‌پور، فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در پی قتل مردی ۶۳ ساله و زخمی‌ شدن دختر ۳۹ ساله وی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان میاندوآب، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. با تحقیق کارآگاهان، متهم ۲۳ ساله و همدست ۲۰ ساله‌اش شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی میاندوآب بیان کرد: از قاتل و همدست دستگیر شده وی یک قبضه سلاح نیز کشف شده است. متهم انگیزه خود را از این قتل اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرده است.