هلاکت سارق مسلحی که مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود

گروه حوادث: عامل شهادت مأمور نیروی انتظامی مرزن‌آباد در عملیات ویژه پلیس مازندران در مخفیگاهش هنگام مقابله با مأموران کشته شد و همدستانش دستگیر شدند.
سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی مازندران در تشریح جزئیات این درگیری گفت: ساعت چهار عصر روز سه‌شنبه مأموران پلیس از طریق دوربین‌های هوشمند متوجه عبور یک دستگاه پژو ۲۰۷سرقتی از جاده کندوان شدند و طرح ایست و بازرسی اجرا شد اما راننده خودروی سرقتی وقتی متوجه ایست و بازرسی پلیس شد ناگهان به سمت مرزن‌آباد تغییر مسیر داد. مأموران نیز در کلانتری شهر مرزن‌آباد طرح ایست و بازرسی مسیر را با هدف مسدود کردن جاده اجرا کردند.
راننده وقتی شاهد مسدود شدن مسیر شد برای فرار به سمت مأموران به صورت رگباری شلیک کرد که یکی از مأموران نیروی انتظامی به نام استوار یکم «پوریا عبادی» بشدت زخمی شد و به شهادت رسید. همچنین در این درگیری سه نفر از همکاران نیز مجروح شدند که البته جراحت دو نفرشان بسیار سطحی است.
سردار مفخمی گفت: راننده پس از درگیری و خروج از خودروی سرقتی ۲۰۷، با استفاده از یک قبضه کلاشینکف و تهدید رانندگان یک دستگاه نیسان را متوقف کرد و با بیرون انداختن راننده خودرو، به سمت کجور متواری شد. مأموران پلیس آگاهی و اطلاعات پس از انجام اقدامات فنی و پایش‌های انجام شده، مخفیگاه سارقان مسلح را در یکی از مناطق مسکونی شهرستان عباس‌آباد شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه سارق این خودرو دارای سابقه متعدد سرقت مسلحانه نیز بوده است، افزود: با هماهنگی قضایی و در عملیات ضربتی پلیس یک نفر از سارقان مسلح به هلاکت رسید و از او دو قبضه سلاح جنگی کلت و کلاشینکف کشف شد. سه همدست او هم که دارای سابقه سرقت و شرارت هستند در این عملیات دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی مازندران ضمن تسلیت شهادت این مأمور جان برکف در خصوص مراسم وداع با شهید استوار یکم پوریا عبادی گفت: مراسم وداع با پیکر این شهید بزرگوار صبح پنجشنبه در محل خدمت ایشان در مرزن‌آباد و شامگاه پنجشنبه در زادگاهش در روستای جامخانه میاندورود برگزار خواهد شد. پیکر این شهید بزرگوار روز جمعه روی دستان مردم ولایتمدار مازندران در شهرستان میاندورود تشییع و سپس به خاک سپرده می‌شود.