ایران در «ایران»

شهرنشینی جمعیت استان اصفهان
به ۹۰ درصد رسید
اصفهان- نگاهی به جدیدترین آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که جمعیت استان اصفهان به پنج میلیون و ۴۳۰ هزار نفر و نرخ شهرنشینی در آن به ۹۰ درصد رسیده است.  طبق آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان، جمعیت این استان از پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ که سرشماری عمومی نفوس و مسکن انجام شد، به پنج میلیون و ۳۷۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۴۰۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ و پنج میلیون و ۴۳۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۳ رسیده است.  نگاهی به جمعیت شهری و روستایی نشان می‌دهد که نرخ شهرنشینی در استان اصفهان در هشت سال اخیر رو به رشد بوده و از ۸۸ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۸۹.۳ درصد در سال ۱۴۰۱، ۸۹.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ و ۹۰ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.
 
اعمال جرایم سنگین برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز خارجی در کرمانشاه
کرمانشاه - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز خارجی در عرصه‌های کشاورزی استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: متخلفان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
علی چاله‌چاله توضیح داد که براساس برخی گزارش‌های دریافتی، تعدادی از کشاورزان و کارفرمایان در برخی از مناطق شهر کرمانشاه بویژه مناطق سراب نیلوفر، کوزران و ماهیدشت اقدام به بکارگیری اتباع افغان کرده‌اند. وی اضافه کرد: این اقدام باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در عرصه‌های کشاورزی، جرم تلقی شده و علاوه بر تشکیل پرونده قضایی و جرایم مالی سنگین، منجر به محرومیت متخلفان از دریافت خدمات مشاوره‌ای و ... خواهد شد.

بهبود نرخ تورم سالانه استان یزد
یزد- مدیرکل اقتصادی استانداری یزد گفت: بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه این استان با کاهش ۱.۸ درصدی نسبت به ماه گذشته به عدد ۳۶.۵ درصد رسید و به این ترتیب بهترین عملکرد استان طی سال‌های گذشته در مهار نرخ تورم سالانه رقم خورد و رتبه یزد در تورم سالانه به مکان هفتم کشور بهبود یافت.  «محمدرضا پاکدل» افزود: با راه‌اندازی رصدخانه کنترل و پایش تورم و پیگیری پروژه‌های بهبود در استان، نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه مهار شده و تورم سالانه که حافظه ۲۴ ماه تورم ماهانه روی آن سایه افکنده بود، کاهش یافت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳