حوادث جهان

دستگیری 4 قاچاقچی انسان در آلمان
پلیس آلمان از دستگیری دست‌کم چهار نفر به اتهام قاچاق انسان خبر داد.
به گزارش رویترز، سخنگوی پلیس فدرال آلمان اعلام کرد:دست‌کم ۴ نفر صبح سه‌شنبه به اتهام قاچاق انسان در جنوب‌غرب کشور دستگیر شدند. این عملیات در شهر «مانهایم» و در حومه مناطق «کارلسروهه» و «ورمز» انجام شد و در مجموع ۲۴ ساختمان مورد تفتیش قرار گرفتند. وی افزود:‌این پرونده مربوط به گروهی از مهاجران از منطقه قفقاز است که برای کار غیرقانونی و در نتیجه دریافت حداقل دستمزد به آلمان قاچاق شده‌اند. طبق این گزارش، تحقیقات پلیس پس از آن آغاز شد که یکی از مهاجران در تلاش بود از طریق فرودگاه فرانکفورت، آلمان را ترک کند.
 
واژگونی مرگبار قایق مهاجران در جزیره ساموس
شبکه تلویزیونی دولتی یونان گزارش داد که در پی غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در جزیره یونانی ساموس در دریای اژه، سه نفر جان خود را از دست دادند و ۲۵ نفر دیگر ناپدید شدند. به گزارش یورونیوز، تلاش‌ها برای نجات آنان همچنان ادامه دارد، اگر چه تعداد دقیق سرنشینان قایق هنوز مشخص نیست. به گفته منابع گارد ساحلی یونان، پنج بازمانده که در خشکی پیدا شدند، گفتند که حدود ۳۳ نفر در قایق بودند. یونان از سال ۲۰۱۵ یک نقطه اصلی برای ورود پناهجویان و مهاجران به اروپا بوده است. در طول ۹ سال گذشته، صدها نفر در تلاش برای سفر خطرناک در دریای اژه جان خود را از دست داده‌اند.
 
صاعقه 6 کودک هندی را خشک کرد
 حداقل هشت نفر از جمله شش دانش‌آموز در اثر اصابت صاعقه هنگام بارش باران در استان مرکزی چتیسگر هند کشته شدند و یک نفر مجروح شد. به گزارش ایندیا تودی، پلیس روز سه‌شنبه افزود: این حادثه روز دوشنبه هنگام بازگشت کودکان از مدرسه در روستای جوراتارای در منطقه راجندگان این ایالت رخ داد. چتیسگر یکی از ایالت‌های هند است که بویژه در معرض تلفات ناشی از صاعقه قرار دارد. در اوایل ماه جاری هفت مرد در حادثه مشابهی در این ایالت کشته و سه نفر مجروح شدند.
 
مرگ 8 ماهیگیر در واژگونی قایق
 واژگونی یک قایق ماهیگیری در خلیج بنگال، جان ۸ ماهیگیر را گرفت.
به گزارش ایندیا تودی، مقامات روز سه‌شنبه گفتند که یک ماهیگیر نیز ناپدید شده است. این قایق ماهیگیری پس از گرفتار شدن در طوفان در ۶۰ کیلومتری ساحل نامخانا در ناحیه ۲۴ جنوبی پارگاناس در بنگال‌ غربی واژگون شد. یک مقام پلیس گفت: ۱۷ ماهیگیر در این قایق حضور داشتند. پس از واژگونی آن، ۸ ماهیگیر بلافاصله توسط قایق‌های ماهیگیری مجاور نجات یافتند، با این حال ۹ نفر دیگر ناپدید شدند. تاکنون هشت جسد را پیدا کرده‌ایم و جست‌و‌جو برای یافتن یک ماهیگیر گمشده ادامه دارد.
 

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳