معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

مدارس میزبان ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شد که جامعه آموزشی کشور میزبان ۱۶ میلیون دانش‌آموز جدید است. بر همین اساس باید زیر ساخت کافی برای گنجاندن دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم باشد. محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره آمار کل دانش‌آموزان امسال بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ما میزبان ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور هستیم. از اول مهر این تعداد دانش‌آموز در کشور راهی مدرسه و کلاس درس شده‌اند.
وی با اشاره به تعداد کلاس درسی که تلاش شده با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان در سراسر کشور ساخته شود، توضیح داد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا زیرساخت‌های آموزشی در سال تحصیلی گسترش یابد، از این رو با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون بیش از ۷ هزار و۸۰۰ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی جدید احداث و آماده حضور دانش‌آموزان شده است. توجه به دانش‌آموزان یکی از اهداف مهم ماست زیرا دانش‌آموزان باید از هم‌اکنون نقش خود را در پیشرفت و آینده کشور ترسیم کنند و برای نقش‌آفرینی بهتر در جایگاه‌های مهم و اثرگذار، بکوشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات و اطلاعات است و دانش‌آموزان ما باید در این زمینه ارتقا پیدا کنند، گفت: امروزه موضوع ارتباطات و اطلاعات اهمیت زیادی دارد از این‌رو از دانش‌آموزان خود می‌خواهیم که در چنین دنیایی سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا بتوانند درست و نادرست را از یکدیگر تشخیص دهند که این برای آینده آنها بهتر است.
کاظمی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: آموزش و پرورش که تربیت نسل آینده و سرمایه‌های انسانی کشور را عهده‌دار است، بیشترین اثرگذاری را در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد.
وی با تأکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال پیشرفت همه جانبه در همه عرصه‌ها هستیم، راه آن توجه به نظام آموزش و پرورش است و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز باید به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور بیایند.
معاون آموزش متوسطه از دانش‌آموزان خواست در همه زمینه‌ها رشد کنند و افزود: آینده کشور از آن دانش‌آموزان امروز است و باید برای نقش آفرینی در حوزه‌های مختلف آماده باشند. از این رو نسل جدید و دانش‌آموزان ما باید برای رشد خود تلاش بیشتری کنند.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دانش‌آموزان باید تحصیل، تذهیب و ورزش را در کنار هم دنبال کنند، زیرا یک دانش‌آموز برای اینکه بتواند خوب یاد بگیرد هم باید به لحاظ معنوی خود را تقویت کند و هم جسم و روان سالم داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه چند توصیه به دانش‌آموزان داشت و با تأکید بر لزوم انس با قرآن، گفت: توصیه دیگر توجه به نماز اول وقت و خصوصاً نماز جماعت است.
کاظمی همچنین از دانش‌آموزان و خصوصاً دانش‌آموزان دختر که هم آینده ساز هستند و هم تربیت نسل‌های آینده کشور را بر عهده دارند خواست جسم و روح خود را سالم نگه دارند.

۷۳ مدرسه برای دانش‌آموزان پایتخت
عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران هم در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به آخرین آمار ساخت مدارس در تهران با توجه به افزایش جمعیت در پایتخت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده قبلی و با تلاش مهندسان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تعداد ۷۳ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۰۲ هزار مترمربع در استان تهران و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به صورت نوساز و استاندارد تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است.
براین اساس، حدود ۲۴ هزار دانش‌آموز استان تهران، مهر جاری را در مدارس و کلاس‌های درس نوساز آغاز کردند.
همچنین، یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی که در سال‌جاری به انجام رسیده است، خریداری ۲۷۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی و توزیع آن بین مدارس نوساز و همچنین مدارس دایر بوده است. با این اتفاق، بسیاری از تجهیزات آموزشی مدارس استان تهران بهسازی و نوسازی شد تا دانش‌آموزان و کادر مدارس با شرایط و امکانات بهتری کار آموزش را دنبال کنند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳