اخبار

با حکم رهبر انقلاب اسلامی
محمد مخبر مشاور و دستیار رهبری شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر محمد مخبر را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب و وظیفه ایشان را امتداد سیاست مدبرانه دولت شهید رئیسی برای شناسایی و به کارگیری نیروهای جوان و نخبه جهت کمک به دستگاه‌های مختلف، تعیین کردند. متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد مخبر دام توفیقه
با عنایت به خدمات متعهدانه و تأثیرگذار جناب‌عالی در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی بویژه در دولت شهید رئیسی و سیاست درست و مدبرانه به‌کارگیری نخبگان و جوانان پرانگیزه و تلاشگر در اجرای طرح‌های گوناگون، شما را به عنوان مشاور و دستیار رهبری منصوب می‌کنم. انتظار می‌رود در امتداد سیاست مزبور، شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنان را با برنامه‌ریزی منطقی، پی گرفته و در کمک به دستگاه‌های دولتی و غیره از آن بهره‌برداری نمائید.
توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
 
از سوی عارف در جلسه مدیریت و رفع ناترازی صنعت برق مطرح شد
هزینه افت شبکه توزیع برق
نباید بر دوش مردم باشد
«محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور صبح دوشنبه در جلسه مدیریت و رفع ناترازی صنعت برق  تأکید کرد: راهکارها و برنامه‌های حل ناترازی در صنعت برق در حد شعار نماند و با بررسی‌ها و ارائه طرح‌های دقیق و زود بازده مشکل ناترازی تولید و مصرف برق حل شود. وی گفت: باید رفع ناترازی و افزایش تولید برق به صورت عملی در زندگی مردم و بخش صنعت نمایان شود و با افزایش تولید برق با همراهی گسترده بخش خصوصی کیفیت سامانه توزیع برق افزایش و خاموشی‌ها کاهش یابد.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد:‌ در این راستا چندین طرح و برنامه کاربردی و عملیاتی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو بررسی و ارائه شده است که در صورت اجماع بر عملیاتی بودن و غیر تورم‌زا بودن، طرح‌ها عملیاتی خواهد شد.
عارف افزود: بخش مهمی از ناترازی در صنعت برق از افت شبکه توزیع ناشی می‌شود و مردم نباید هزینه پایین بودن بهره‌وری و افت شبکه توزیع برق را متحمل شوند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین دستور داد تا ظرف چند روز آینده کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو نحوه تأمین مالی، محاسبات شاخص‌های اقتصادی و جزئیات برنامه توسعه جهشی نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تهیه و تدوین کنند.
عباس علی آبادی وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های فنی در حوزه ساخت نیروگاه‌ها و تجهیزات صنعت برق گفت: برنامه‌های رفع ناترازی صنعت برق در کنار توجه به اقتصاد انرژی از مهم‌ترین محورهای اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت وزارت نیرو برای رفع ناترازی برق است. در این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، وزیر نیرو راهکارهای توسعه اطمینان بخشی اقتصادی به بخش خصوصی برای حضور مؤثر‌تر در میدان تولید برق را ارائه کرد.

ظریف:آزادگان جهان در کنار فلسطین و ملت‌های منطقه بایستند
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهادت «ابراهیم عقیل» فرمانده بزرگ جهادی لبنان را تسلیت گفت و نوشت: از همه آزادگان و مدافعان حق و عدل در همه جای جهان می‌خواهم که با تمام توان خود، در کنار فلسطین و ملت‌های منطقه که به طور روزانه در معرض جنایات رژیم اسرائیل قرار دارند، بایستند و از جامعه بین‌المللی، پایان اشغالگری، جنایت و تجاوز را مطالبه کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد
مماشات در برابر اسرائیل، عامل تداوم نسل‌کشی
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حملات گسترده هوایی رژیم متجاوز صهیونیستی به مناطق مختلف مسکونی در جنوب لبنان ‌و کشتار صدها نفر از مردم‌ بی‌دفاع این کشور را بشدت محکوم کرد.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ضمن انتقاد شدید از سکوت و حتی همراهی امریکا و برخی حامیان غربی رژیم صهیونیستی، با جنون‌آمیز توصیف کردن این حملات خاطر نشان کرد: مماشات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، این رژیم را نسبت به ادامه جنایات و تداوم سیاست نسل‌کشی جری کرده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳