رقابت داورها بالا گرفت

حیدری یا بنیادی‌فر در جست‌وجوی سوت دربی

فائزه زمانی
خبرنگار

در فاصله 24 ساعت مانده به دربی پایتخت انتخاب داور بازی همچنان معادله‌ای چندمجهولی است. اعلام نام داور دربی همیشه چالشی اساسی برای کمیته داوران و فدراسیون فوتبال بوده و حساسیت‌ها به حدی بالا است که حتی پای تاج رئیس فدراسیون فوتبال را هم به این موضوع باز کرده است تا او نظر نهایی را در این باره بدهد. حالا در آستانه دربی پایتخت همه، گوش‌ها و چشم‌های خود را تیز کرده و منتظر هستند تا ببینند چه کسی صدوچهارمین تقابل سرخابی‌ها را که برای اولین‌بار قرار است در خارج از تهران برگزار شود، سوت می‌زند. طبق شنیده‌ها بیژن حیدری و موعود بنیادی‌فر دو گزینه اصلی کمیته داوران و فدراسیون فوتبال برای قضاوت در دربی هستند که البته حواشی و اختلافات به جامانده از لیگ بیست و سوم بین جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان و بیژن حیدری باعث نگرانی هواداران استقلال شده و حساسیت آنها را برانگیخته است.
ماجرای این تنش به فصل قبل برمی‌گردد؛ جایی که جواد نکونام با مصاحبه‌های پی‌درپی علیه داوران، صبر برادران حیدری را لبریز کرد و همین موضوع باعث شد تا آنها دست به شکایت از سرمربی استقلال بزنند.
همین موضوع هم باعث شده است تا حالا که نام بیژن حیدری برای قضاوت دربی به میان آمده، حساسیت‌های زیادی به‌وجود بیاید چراکه نکونام و حیدری با یکدیگر در تنش بوده و در شرایطی که این داور لیگ برتری در محاکم غیرفوتبالی اقدام به شکایت از سرمربی استقلال کرده است، از نظر عقلانی و عرفی انتخاب او برای بازی حساس دربی غیرمنطقی به نظر می‌رسد و حالا در آستانه تقابل صدوچهارم سرخابی‌ها این شائبه را به‌وجود آورده که در صورت انتخاب حیدری، با توجه به خصومتی که بین او و نکونام هست، ممکن است به ضرر استقلال سوت بزند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد در صورت انتخاب حیدری به عنوان داور دربی، استقلالی‌ها زیر بار انتخاب او نروند و موجی از انتقادات به راه بیفتد.
از طرفی موعود بنیادی‌فر هم یکی از داوران باتجربه لیگ برتری است که با 3 حضور، رکورددار قضاوت در دربی است و به شرط انتخاب، موفق به چهارمین قضاوت خواهد شد. البته که بیژن حیدری هم تا به امروز دو بار در تقابل سرخابی‌ها سوت زده است و در صورت انتخاب مجدد، موفق می‌شود به رکورد بنیادی‌فر در قضاوت دربی برسد و سومین قضاوت خود را تجربه کند. حالا باید دید در فاصله 24 ساعت مانده به شروع این تقابل حساس، کمیته داوران و فدراسیون فوتبال با انتخاب حیدری حواشی را به جان می‌خرند یا با فرار از زیر هجمه‌ها، بنیادی‌فر را راهی اراک می‌کنند.