حوادث جهان

شلیک مرگبار به پلیس زن در استانبول ترکیه
مجرم سابقه‌دار وقتی از سوی پلیس ترکیه دستگیر شد با سرقت اسلحه افسر پلیس یک مأمور زن را به قتل رساند.
به گزارش شینهوا، این حادثه صبح روز دوشنبه در منطقه «عمرانیه»ی استانبول زمانی رخ داد که پلیس یک مظنون به سرقت موتورسیکلت را دستگیر کرده بود اما فرد مظنون حین دستگیری، اسلحه یکی از افسران پلیس را ناگهان گرفت و شروع به تیراندازی کرد. گفته می‌شود در این حادثه یک افسر پلیس زن کشته شده و یک افسر پلیس دیگر، فرد مظنون و یک فرد غیرنظامی نیز زخمی شدند. مهاجم ۱۹ ساله دارای ۲۶ سابقه کیفری برای جرایم مختلف بوده است.

6 کشته در تصادف هولناک چین
تصادف چند خودرو در استان هونان مرکز چین، ۶ کشته و ۷ نفر زخمی بر جا گذاشت.
 به گزارش شینهوا، به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی شهر ژوژو، این حادثه ساعت ۷:۳۶ صبح دوشنبه زمانی رخ داد که یک خودروی سواری پس از سبقت از یک تاکسی کنترل خود را از دست داد و با چندین خودرو در حال حرکت در جهت دیگر در پل لوسونگ در شهر ژوژو تصادف کرد. مصدومان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و علت حادثه در دست بررسی است.
 
برخورد  مرگبار اتوبوس با 2 تریلی
  برخورد یک وسیله نقلیه در بزرگراهی در استان جاوه مرکزی اندونزی، شش کشته و چهار زخمی داشت.  به گزارش شینهوا، بر اساس گزارش اولیه پلیس راهنمایی و رانندگی، این حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد دوشنبه به وقت محلی بین یک دستگاه اتوبوس مسافربری و دو دستگاه کامیون نیمه تریلر در منطقه پاتی استان جاوه رخ داد.  اسفوری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پاتی به رسانه‌های محلی گفت که این اتوبوس حامل ۲۸ سرنشین بوده است. چهار سرنشین و راننده کشته شدند. قربانی دیگر راننده کامیون بود. متوفیان و مجروحان این حادثه به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند و علت حادثه در دست بررسی است.  تصادفات جاده‌ای مرگبار در این کشور آسیای جنوب شرقی به دلیل بار بیش از حد، شرایط نامناسب جاده و بی‌احتیاطی در رانندگی اتفاقی رایج است.

مرگ 2 خلبان در سقوط هواپیما
 سقوط هواپیمای آموزشی در شهر «بورسا»ی ترکیه منجر به مرگ ۲ خلبان شد.  به گزارش آناتولی، یک فروند هواپیمای دو نفره آموزشی «آپرون» در فرودگاه «ینی شهیر» بورسا سقوط کرد و بر اثر این حادثه هر دو خلبان آن‌ جان باختند.  استانداری بورسا اعلام کرد این هواپیما متعلق به یک آموزشگاه خصوصی آموزش خلبانی بوده است. تحقیقات قضایی و اداری در این زمینه آغاز شده است.

درخواست توکیو از دولت چین برای بررسی قتل دانش‌آموز ژاپنی
 توکیو از درخواست خود برای شفاف‌سازی درباره قتل یک دانش‌آموز ژاپنی در چین خبر داد.  به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، یائوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن قرار است که در هفته جاری با وانگ یی همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.  وی در فرودگاه هانادا به خبرنگاران گفت: توکیو از دولت چین می‌خواهد که توضیحات بیشتری نسبت به جزئیات قتل یک دانش‌آموز ژاپنی در شهر شنجن ارائه کند. بنا به گزارش‌های رسانه‌های چینی و ژاپنی، یک پسر ۱۰ ساله که پدرش ژاپنی و مادرش چینی است، روز پنجشنبه گذشته در راه مدرسه بر اثر اصابت چاقو از ناحیه شکم جان خود را از دست داد و مظنون مرد توسط پلیس مستقر در نزدیکی این مرکز آموزشی دستگیر شده است.
 
دستگیری قاتل 2 زن بعد از 47 سال
مردی که ۲ زن جوان را در دهه ۹۰ میلادی در استرالیا به قتل رسانده بود، بعد از ۴۷ سال سرانجام در ایتالیا دستگیر شد.
به گزارش ای بی‌سی، ژانویه سال ۱۹۹۷، پلیس در جریان قتل دو زن به نام‌های دایانا بارتلت ۲۸ ساله و سوزان آرمسترانگ ۳۰ ساله در خیابان ایزی، در ویکتوریای ملبورن قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد که سوزان مورد اصابت ۳۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به او تجاوز شده است. دوستش دایانا نیز که برای کمک به او آمده بود، با همان چاقو، با بیش از ۵۰ ضربه  جان باخته است. در بازرسی از خانه آنها پسر ۱۶ ماهه سوزان در تخت‌خوابش پیدا شد. در همان زمان وقتی پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل آغاز کرد، به یک مظنون ۱۸ ساله، در نزدیکی خیابان ایزی مشکوک شد و او را مورد بازرسی قرار داد. او یک چاقو به همراه داشت. پلیس از آن نوجوان بازجویی کرد اما دلایل کافی برای دستگیری وی به دست نیامد و آزاد شد تا اینکه در سال ۲۰۱۷، تحقیقات برای دستگیری قاتل از سر گرفته شد. پلیس بار دیگر از مظنون این پرونده به نام پری کورومبلیس درخواست دی‌ان‌ای کرد، اما او وقتی خود را در آستانه لو رفتن دید، از استرالیا فرار کرد.
بدین ترتیب پلیس با استفاده از دی‌ان‌ای به دست آمده در محل جنایت و یکی از اعضای خانواده مظنون، توانست عامل جنایت را که همان نوجوان ۱۸ ساله بود شناسایی کند. پلیس تحقیقاتی را برای دستگیری قاتل توسط پلیس اینترپل آغاز کرد و مشخص شد وی به یونان گریخته است. وقتی پلیس نتوانست او را از یونان برگرداند به انتظار نشست تا اینکه سرانجام چند روز قبل از سوی اینترپل به پلیس ملبورن خبر رسید قاتل که اکنون ۶۵ سال دارد، از یونان به ایتالیا رفته است. بدین ترتیب مقامات ایتالیایی این مرد را در فرودگاه لئوناردو داوینچی رم دستگیر کردند. به گفته پلیس، اقدامات استرداد قاتل در حال انجام است و احتمال دارد تا یک ماه طول بکشد.