انهدام باند «گل» فروشان در فضای مجازی

گروه حوادث:  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از انهدام باند سه‌ نفره که اقدام به تبلیغ و فروش مواد  روان‌گردان در صفحات اینستاگرامی می‌کردند، خبر داد.
سرهنگ حسین باباپور گفت: با انجام رصدهای شبانه‌روزی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره رصد فضای مجازی این پلیس مشخص شد یکی از سوداگران مرگ با تشکیل یک باند سه‌نفره در اینستاگرام اقدام به توزیع مواد روان‌گردان در بین جوانان و نوجوانان غرب پایتخت می‌کنند. به دنبال این موضوع مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات غرب پایتخت شناسایی کنند.
پس از شناسایی مخفیگاه متهمین موضوع به مقام قضایی اعلام و دستور دستگیری متهم صادر شد. در ادامه تیم‌های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضایی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی به مخفیگاه آنان وارد شده و ضمن دستگیری متهمان در بازرسی از مخفیگاه آنان ۵ کیلوگرم مواد روان‌گردان گل کشف کنند. سرهنگ باباپور تصریح کرد: متأسفانه با توجه به اینکه مصرف گل و ماری‌جوانا و تبلیغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن بویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری می‌کنیم به دلیل توهم‌زایی و اعتیادآوری، این نوع مواد روان‌گردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف‌کننده می‌گذارد. به همین منظور به خانواده‌ها هشدار جدی می‌دهیم و از آنها درخواست می‌کنیم حتماً درباره آثار و تبعات مخرب مصرف این‌گونه مواد روان‌گردان با فرزندان خود صحبت کنند.