اخبار

مصرف آب تهرانی‌ها؛
۲ برابر الگوی مصرف
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میزان مصرف آب هر تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر است. در حالی که الگوی مصرف آب برای هر تهرانی ۱۳۰ لیتر در شبانه‌روز است و این میزان مصرف تقریباً ۲ برابر الگو است. محسن اردکانی به ناترازی بین تولید و مصرف آب در استان تهران اشاره کرد و گفت: بهترین حالت برای جبران این ناترازی، فرهنگ‌سازی درباره مدیریت مصرف است که برای این امر مدارس بهترین نقطه برای توسعه فرهنگ بهینه مصرف هستند. به این منظور طرح «همیار پلیس حامی آب» مجدداً اجرایی می‌شود.
 
نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیازمند یک بسته جامع
مجری طرح‌های بهینه‌سازی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: اگر کشور به این نتیجه رسیده باشد که تجدیدپذیرها باید سهم مناسبی در سبد انرژی داشته باشند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع ناترازی است، باید یک بسته سیاستی خاص آن نه‌ تنها در وزارت نیرو بلکه به‌ صورت کلی و فرادستگاهی تدوین شود.
مسعود خانی افزود: هم‌اکنون سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران از طریق تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف بسیاری از مشکلات را حل کرده است، اما مهم‌ترین مشکل در این زمینه تأمین مالی است که باید به‌طور جدی نسبت به رفع آن اقدام کرد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳