وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه‌ای به پنج وزیر اعلام‌ کرد، در جهت تسهیل تأمین مالی تولید و تحقق شعار سال، وزارت اقتصاد آمادگی خود را برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی اعلام می‌کند.
عبدالناصر همتی با ارسال نامه‌ای به سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس علی‌آبادی وزیر نیرو، محسن پاک‌نژاد وزیر نفت، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی و احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی این وزارتخانه برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی را اعلام کرد.
همتی در این نامه نوشت: به موجب بند «الف» ماده ۲۸ قانون تأمین مالی و زیرساخت‌ها مصوب سال ۱۴۰۲، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود برای حمایت از تأمین مالی خارجی مورد نیاز طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی که توجیه فنی- اقتصادی آن به تصویب شورای ملی تأمین مالی رسیده، با اخذ تضامین لازم معتبر نسبت به صدور ضمانتنامه دولتی اقدام کند.
وی افزود: در این راستا، با عنایت به تکلیف قانونی یاد شده و در جهت تسهیل تأمین مالی تولید و تحقق شعار سال، وزارت امور اقتصادی و دارایی آمادگی خود را برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیردولتی اعلام می‌کند.
وزیر اقتصاد در این نامه خاطرنشان‌ کرد: به منظور حمایت از فعالان بخش غیردولتی و تسهیل صدور ضمانتنامه برای آنان، دستور فرمایید ضمن انجام اقدامات لازم، پروژه‌های مورد نظر دارای توجیه فنی- اقتصادی آن دستگاه به همراه مستندات مورد نیاز برای بررسی و تصویب در شورای ملی تأمین مالی به این وزارتخانه ارسال شود. برپایه این گزارش، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده است که از مواد آن، تشکیل «شورای ملی تأمین مالی» است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳