اخبار

۴ میلیارد تومان
 پاداش دوباره فدراسیون کشتی
فدراسیون کشتی به 8 مدال‌آور المپیک پاریس و ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی پاداش نقدی اهدا کرد. فدراسیون کشتی به هشت مدال‌آور المپیک پاریس و ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی (هشت کشتی‌گیر) چهار میلیارد تومان پاداش نقدی اهدا کرد. این پاداش علاوه بر پاداش‌های قبلی بود که به مدال‌آوران المپیک پرداخت شده بود و اهدای پاداش به ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی نیز برای تشویق و ایجاد انگیزه انجام گرفت. هفته گذشته هم فدراسیون کشتی پاداش اصلی مدال‌آوران المپیک را طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش و جوانان اهدا کرده بود که در مجموع 192 میلیارد ریال به آنها پرداخت شد.


اردوی تیم ملی پینگ پنگ
بدون ستاره‌ها
اردوی تیم ملی تنیس روی میز برای مسابقات قهرمانی آسیا امروز بدون ستاره‌هایش شروع می‌شود. رقابت‌ها از ۱۵ تا ۲۱مهر به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و تیم ملی با ترکیب نوشاد عالمیان، امیرحسین هدایی، بنیامین فرجی، محمد موسوی و محمدجواد سهرابی در آن شرکت می‌کند. طبق برنامه جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی، تمرینات این تیم امروز در نوشهر آغاز شد اما نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی به دلیل حضور در لیگ فرانسه غایب هستند. بدین ترتیب بنیامین فرجی، محمد موسوی، محمدجواد سهرابی همراه با مبین علیپور، آرین غفاری و پویا دلواری تمرین می‌کنند.


کمانداران نوجوان و جوان در چین تایپه
تیم تیراندازی با کمان نوجوانان و جوانان، فردا برای حضور در قهرمانی آسیا راهی چین‌تایپه می‌شود.
فائز محمدی، محمد طاها صفری،‌ سیده مریم موسوی، محمد حسین گلشنی، یسنا پورماهانی کمانداران ریکرو زیر 18 و 21 سال، مهدی عاشق‌زاده، خداپرست فرهنگ،‌ معین کریمی، رونیا رضوی، امیررضا عزیزی،‌ احسان شعبانی‌بهار، ابوالفضل سلطانی‌نژاد و سارا جلالی هم  کمانداران کامپوند زیر 18 و 21 سال، مسافران چین تایپه هستند تا با آسیایی‌ها رقابت کنند. کمانداران ایرانی از 5 مهرماه با شروع تمرین رسمی، آخرین تمرینات را قبل از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا انجام می‌دهند. اولین دوره مسابقات تیراندازی با کمان رده‌های سنی قهرمانی آسیا از 7 تا 12 مهرماه در چین‌تایپه برگزار می‌شود.
شهاب ریحانی، محمدجواد تقوی، سودابه صادقی و امین کاظم‌پور مربیان و مصطفی افشاری سرپرست تیم را در قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.
 

پایان کار تیم ایران با پنجمی
 تور بالیکسیر
تیم ‌ملی والیبال ساحلی ایران با پنجمی مشترک، تور پرو بالیکسیر ترکیه را تمام کرد.
تیم والیبال ساحلی ایران دو تیم در جدول مقدماتی تور داشت که تیم ملی ایران یک با ترکیب ابوالحسن خاکی‌زاده- سینا شوکتی در جدول مقدماتی با شکست لهستان و اوکراین به جدول اصلی رسید.  این تیم با یک برد و یک شکست و دومی گروه به مرحله حذفی صعود کرد. ساحلی‌بازان ایران با شکست تیم قدرتمند آلمان در اولین بازی  مرحله حذفی به جمع هشت تیم برتر مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، اما با باخت -2 صفر مقابل نروژ در مرحله یک چهارم نهایی به رتبه پنجمی تور بالیکسیر ترکیه اکتفا کرد. اما تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو با ترکیب امیرعلی قلعه‌نویی-حبیب ناصری با باخت مقابل دانمارک در جدول مقدماتی حذف شد.
مازیار هوشمند و عبدالرئوف بستگانی، مربیان و شهرام عظیمی به عنوان سرپرست همراه ساحلی‌بازان در این مسابقات بودند.
 

جام المپیاد شطرنج در هند گم شد
فدراسیون شطرنج هند (AICF) جام نونا گاپرینداشویلی که به بهترین تیم در رشته ترکیبی المپیاد شطرنج اهدا می‌شود را گم کرد. این جایزه در آخرین المپیکی که در سال 2022 در چنای هند برگزار شد، به تیم هند داده شد. چند هفته پیش، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ایمیلی به AICF خواستار بازگرداندن جام از هند شد تا به برندگان المپیاد شطرنج در حال برگزاری در بوداپست اهدا شود، اما جام گم شده بود. جست‌وجو در دفاتر AICF در دهلی‌نو، چنای و هتل چنای که آخرین‌بار جام در آنجا دیده شده بود، بدون نتیجه بود. مدیران شطرنج هند حتی از شطرنج‌بازان هم پرسیده بودند که آنها جام را برده‌اند یا نه؟ که باز هم نتیجه‌ای نداشت. تیم برنده در مسابقات مردان المپیاد شطرنج «جام همیلتون راسل»، در مسابقات زنان «جام ورا منچیک» و در رقابت ترکیبی، «جایزه نونا گاپرینداشویلی» را دریافت می‌کند. برندگان، جام‌ها را برای دو سال تا برگزاری المپیک بعدی نگه می‌دارند.
 

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳