انتظار منصفانه یا فشار غیرمنطقی؟

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار

 عملکرد پرسپولیس در سه بازی اخیر و آرامش اردوی تیم در مقابل وضعیت نابسامان استقلال در جدول و حواشی داخلی این باشگاه، موجی را در بین هواداران و اهالی رسانه‌ای پرسپولیس ایجاد کرده که سرخپوشان، باید پیروزی حتمی شهرآورد روز چهارشنبه در اراک باشند.
انتظاری که با توجه به روند هفت سال ناکامی استقلال در پیروزی لیگ برتری مقابل پرسپولیس و شرایط نه‌چندان ایده‌آل آبی‌پوشان در جدول، می‌تواند منطقی باشد اما تاریخچه این مسابقه، همواره ثابت کرده که نتیجه شهرآورد هیچ ربطی به شرایط دو تیم در جدول ندارد.
 طی سال‌های اخیر، معمولاً تیم بالای جدول پیش از شهرآورد، پرسپولیس بوده اما این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که گاریدو، تجربه حضور در شهرآورد تهران را نداشته و تکلیف حضور برخی بازیکنان کلیدی تیم چون اورونوف و ایوب العملود در این مسابقه مشخص نیست.
همچنین در طرف مقابل، جواد نکونام و تیمش در استقلال با توجه به رویکرد خوب خود در فاز تدافعی، در دیدار با تیم‌های بزرگ پرسپولیس، سپاهان و تراکتور عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.
همچنین نتایج نه‌چندان مطلوب استقلال در این فصل، نباید باعث فراموشی این نکته بشود که استقلال با پنجره نقل‌وانتقالات موفقی که پشت سر گذاشته، یکی از تیم‌های پرستاره لیگ است و پرسپولیس به هیچ وجه کار راحتی مقابل تیم نکونام ندارد.
 بی‌شک پرسپولیس در وضعیت روانی بهتر و مناسب‌تری خود را آماده حضور در این شهرآورد حساس و خارج از تهران می‌کند اما همین موضوع، می‌تواند باعث ایجاد یک فشار مضاعف برای کسب پیروزی در این مسابقه شود. فشاری که انتظار می‌رود در طول این هفته و تا زمان مسابقه، از سوی کادرفنی و مدیریت باشگاه کنترل شود تا پرسپولیس با آرامش خاطر و شرایط مساعد، پا به شهرآورد صدوچهارم تهران بگذارد‌.