وقت‌نشناس‌ها

داود عطایی
روزنامه نگار

معلوم نیست که در استقلال چه خبر است. به نظر می‌رسد هدف اصلی باشگاه گم شده. در حالی که همه ارکان تیم باید به صورت متمرکز برای پیشرفت در دو جبهه لیگ نخبگان آسیا و نبرد قهرمانی لیگ برتر متحد شوند، حاشیه‌های خانمان‌برانداز و مصاحبه‌های وقت و بی‌وقت و شبانه نکونام از یک سو و رقبا که حامیان مدیران باشگاه به حساب می‌آیند از سوی دیگر، آرامش و آسایش هواداران میلیونی و پرشور استقلال را سلب کرده است.
متأسفانه طرفداران تیم محبوب آبی، هم در شرایط حساس دربی پایتخت و هم در آستانه بازی بسیار مهم السد قطر در لیگ نخبگان دچار رفتار هیجانی و به دور از تدبیر هر دو طرف ماجرا شده‌اند.
از نظر هواداران که صاحبان اصلی تیم هستند و با تمام وجود در سرما و گرما و برد و باخت همواره در کنار بازیکنان در غم‌وشادی، پیروزی‌ها و شکست‌ها سهیم بوده‌اند، در این جنگ بی‌حاصل بیشترین صدمه را متحمل شده و با روح و روانشان بازی می‌شود.
چه فرقی می‌کند آغازگر ماجرا کدام طرف باشد؛ نکونام و حامیان رسانه‌ای او که با کمک سایت معروف ورزشی توپخانه انتقادات را همانند فصل گذشته به سمت مدیریت باشگاه گرفته‌اند، یا مدیران و دست‌اندرکاران باشگاه که از زبان حقدوست حقایقی تلخ درباره عملکرد کادرفنی، مربی بدنساز طماع خارجی و البته رفتار جواد نکونام را با رسانه‌ها مطرح کردند و عامل دور جدید حاشیه‌سازی‌ها شدند. این وسط طرفداران تیم مرغ عزا و عروسی شده‌اند و دود این اختلاف به چشمان آنها می‌رود.
عکس‌العمل دیر هنگام سمیعی در ممنوع‌المصاحبه کردن همه ارکان تیم ازجمله کادرفنی و تیم مدیریتی اگر بموقع صورت می‌گرفت، تا حدود زیادی از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کرد. اما تیمی که چندین سال است حتی در مواقعی که صدرنشین جدول لیگ بوده نتوانسته پیروز دربی فوق‌العاده مهم پایتخت باشد، چگونه می‌خواهد در آستانه این پیکار سنتی و حساس حاشیه‌ها را مدیریت کند؟
در شرایط تنش و البته جنگ رسانه‌ای مدیران و کادرفنی تیم، هیچ بعید نیست با عدم نتیجه‌گیری در دربی پایتخت و دیدار با السد در قطر، تصمیم‌سازان استقلال عطای کار با نکونام و کادرفنی‌اش را به لقایش ببخشند و عذر سرمربی و کادرفنی تیم را یکجا بخواهند و با گزینه خارجی، لیگ برتر و لیگ نخبگان را ادامه دهند و در کورس قهرمانی لیگ ایران بمانند و در لیگ نخبگان هم نتایج مورد قبول هواداران و دوآتشه‌ها را کسب کنند.
برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید تا پایان دربی یا مسابقه مهم با السد در قطر صبوری کنیم. فقط امیدواریم هر اتفاقی می‌افتد به نفع تیم پرطرفدار و ریشه‌دار استقلال و هواداران میلیونی‌اش باشد؛ افراد، مدیران، بازیکنان و مربیان می‌آیند و می‌روند و تنها نامی که همیشه می‌ماند، نام بزرگ استقلال است.