ایران در «ایران»

ساخت 2 هزار کلاس درس
در مناطق پرتراکم اردبیل
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: از روز اول حضور در استان تلاش کرده‌ایم تا ساخت و توسعه دو هزار کلاس درس را بویژه در مناطق پرتراکم دانش‌آموزی مدنظر قرار دهیم. «سیدحامد عاملی» از همراهی خیرین و نهادهای حمایتی قدردانی کرده و گفت: بخشی از این کلاس‌های درس با همت خیرین، بخشی از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز از محل مولدسازی اجرایی و عملیاتی می‌شود تا شاهد ارتقای تحصیل دانش‌آموزان در فضای فیزیکی مناسب باشیم. وی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد مسیر پیشرفت و توسعه کشور متوقف شده و به هیچ وجه به اهداف موردنظر دست نمی‌یابیم.
 
دستور استاندار مازندران برای حذف سرعت گیرهای دلبخواهی
ساری- استاندار مازندران نسبت به تعداد بیشمار و استاندارد نبودن سرعت گیرها در محورهای درون و برون شهری استان انتقاد کرد و گفت: فرمانداران باید در اسرع وقت نسبت به حذف و اصلاح سرعت گیرها اقدام عملی کنند.  یوسف نوری در جلسه شورای ترافیک مازندران افزود: به نظر می‌رسد، سرعت گیرهای استان دلبخواهی و بدون توجه به مقولات استاندارد‌سازی ایجاد می‌شود.  وی با تأکید بر اینکه سرعت گیرهای مازندران باید با نظر کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد شود، تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های مازندران با همکاری پلیس راهور باید نسبت به اصلاح و حذف سرعت گیرها اقدام کنند.

صدور سند برای رودخانه «صمد»
مشهد - مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از صدور سند برای اراضی حریم و بستر رودخانه صمد در کاشمر خبر داد.
محمدرضا صادقی فرد گفت: رودخانه صمد در شهرستان کاشمر و در محدوده شهری با کاربری غالباً تجاری و مسکونی و صنعتی با تراکم جمعیتی بالا واقع شده و به همین دلیل مورد توجه سودجویان و زمین‌خواران و بعضاً اماکن تجاری مجاور رودخانه قرار گرفته و با تصرفات غیرمجاز و ایجاد ساختمان موجب وارد شدن خسارت جانی و مالی به مردم کاشمر می‌شدند.  وی افزود: از ابتدای سال‌جاری موضوع اخذ سند برخی از رودخانه‌ها با حضور کارشناس حقوقی، توسط دفتر مهندسی رودخانه‌ها به صورت ویژه پیگیری شد و برای رودخانه صمد کاشمر در یکم خردادماه امسال درخواست سند داده شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳