از گوشه و کنار ایران

سقوط دختر دانش‌آموز از طبقه چهارم مدرسه
یک دانش‌آموز دختر تبریزی در نخستین روز سال تحصیلی از طبقه آخر ساختمان مدرسه‌اش به پایین افتاد.
به گزارش روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، این حادثه صبح یکشنبه اول مهر برای دانش‌آموز دختر ۱۳ساله‌ای در منطقه رسالت تبریز رخ داد و براثر سقوط از طبقه چهارم ساختمان مدرسه‌اش به خیابان افتاد و دچار مصدومیت شدید شد.
این دانش‌آموز با اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد و تحت اقدامات درمانی قرار دارد. علت حادثه در دست بررسی است.
 
حکم جالب یک قاضی برای متهم
خرید نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان یک روستا
یک متهم به عنوان مجازات جایگزین حبس به خرید بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند روستای باغ‌یری از توابع بخش سراجو شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی مکلف شد.
 طاهر انوری رئیس دادگاه عمومی بخش سراجو شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی در حکمی، خرید بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان روستای باغ‌یری از توابع بخش سراجو را به‌عنوان مجازات جایگزین حبس، برای مجرمی با جرم تصرف عدوانی اراضی ملی صادر کرد. این بسته‌ها توسط مجرم و با همراهی بخشدار بخش سراجو در روستای مذکور تحویل دانش‌آموزان شد.
 
نجات 3 صیاد حادثه‌دیده در بندر کنارک
سه نفر از سرنشینان یک قایق صیادی در لنگرگاه اسکله صیادی بندر کنارک با هماهنگی مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی بندر چابهار توسط همیار ناجی نجات یافتند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سیداحمد هاشمی معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه سرنشین یک فروند قایق صیادی در لنگرگاه اسکله صیادی بندر کنارک بر اثر برخورد با یک لنج صیادی، به داخل آب افتاده و نیاز به کمک فوری داشتند که با هماهنگی مرکز نجات دریایی بندر چابهار و اعزام همیار ناجی کنارک، سرنشینان از آب بیرون کشیده و نجات یافتند. سرنشینان نجات یافته در سلامت کامل به اسکله صیادی بندر کنارک منتقل شده‌اند.
 
سوختن مرد میانسال در فرش فروشی
انفجار سیلندر گاز در یک فرش‌فروشی باعث سوختن مردی میانسال شد.
محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مردی ۴۷ ساله به‌ علت نشت گاز از سیلندر پیک‌نیک LPG و انفجار در یک فرش فروشی در خیابان مسجد سید اصفهان، دچار سوختگی شد.
وی افزود: به‌محض گزارش حادثه، نیروهای سازمان آتش‌نشانی در محل حضور یافتند و پس از خاموش کردن آتش، شخص حادثه‌دیده را به بیمارستان منتقل کردند که به گفته پزشکان به سوختگی درجه‌۲ دچار شده است.
 
7 مصدوم در زلزله بجنورد
وقوع 3 زمین لرزه روز یکشنبه بجنورد را لرزاند و سبب ترک خوردگی دیوار در برخی منازل روستایی بجنورد شد و 7 مصدوم برجا گذاشت.
غلامرضا شفیق مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ساعت 3 و ۲۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه زمین‌لرزه‌ای با شدت ۴/۱ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد و مرکز وقوع این زلزله هشت کیلومتری شهر بجنورد خراسان شمالی بود. 7 دقیقه بعد نیز زلزله دیگری با شدت ۴/۷ ریشتر به‌وقوع پیوست. سپس ساعت ۱۶ و ۱۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه نیز زلزله ای به شدت 5/2 ریشتر رخ داد. خسارت زلزله از روستاهای اسدلی، قره‌باشلو و مهنان گزارش شد که بسیار جزئی است. همچنین این زلزله هفت نفر مصدوم داشت که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. این افراد به دلیل ترس از زلزله و در حین فرار دچار مصدومیت شدند.
شفیق با بیان اینکه زلزله به برخی منازل مسکونی روستاها خسارت زده است، گفت: بررسی و ارزیابی خسارت‌های زلزله در دست انجام است.
 
کشف شیشه و سلاح در مرز میرجاوه
مرزداران سیستان و بلوچستان 200 کیلو شیشه از قاچاقچیان کشف کردند.
سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی شهرستان میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، محل اختفای قاچاقچیان و محموله موادمخدر و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله به عمق کشور مشخص شد و مرزداران در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه موردنظر را در کنترل خود قرار دادند. سوداگران مرگ که خود را در محاصره دیدند و توان مقابله با مأموران را نداشتند، از محل متواری و مرزداران موفق شدند در پاکسازی از منطقه مقدار ۲۰۰ کیلوگرم مواد افیونی از نوع شیشه به همراه دو قبضه سلاح کمری و دو تیغه خشاب را که به صورت ماهرانه‌ای در لابه‌لای شن و ماسه‌های بیابان دپو شده بود، کشف کنند.
 
شلیک به پای برادر ناتنی به‌خاطر اختلاف خانوادگی
اختلاف خانوادگی دو برادر ناتنی در یکی از محلات تبریز منجر به درگیری خونین شد.
سرهنگ یدالله جهان‌آرا فرمانده انتظامی تبریز گفت: در این درگیری خانوادگی، یکی از برادران با اسلحه جنگی به پای برادرش شلیک و او را زخمی کرد. مأموران کلانتری ۲۲ طالقانی تبریز پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی‌بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری خانوادگی بلافاصله به محل اعزام شدند و دریافتند ۲ برادر ناتنی با همدیگر بر سر اختلاف خانوادگی درگیر شده و یکی از برادران با کلت جنگی برادر دیگر را از ناحیه پا زخمی کرده است. مأموران پس از انتقال فرد مصدوم به بیمارستان تحقیقات خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند.
 
مرگ آتشین راننده پژو در واژگونی خودرو
واژگونی خودروی پژو ۲۰۶ و آتش گرفتن آن، منجر به مرگ راننده در جاده اراک – خمین شد.
«بهروز ایران‌نژاد» رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در گزارش تلفنی مبنی بر واژگونی خودرو پژو ۲۰۶ در جاده اراک به خمین حوالی دانشگاه فلق به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی بلافاصله یک تیم فوریت پزشکی به محل حادثه اعزام شد. با حضور در محل مشخص شد خودرو پس از واژگونی دچار حریق شده و راننده خودرو در داخل خودرو محبوس شده و فوت کرده است.