فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

پلیس با تمام قوا حافظ امنیت دانش آموزان است

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید از وظایف پلیس برای حفظ و تأمین امنیت دانش‌آموزان در مسیر تردد، پاکسازی اطراف مدارس از مزاحمان و افراد شرور و آموزش مقابله با تهدیدات فضای مجازی خبر داد.
سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه شاهد رهروان امام خمینی(ره) در شهرک آپادانا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان حفظ امنیت فرزندان‌شان است که با برنامه‌ریزی‌های خوبی که آموزش و پرورش و پلیس داشته‌اند، زمینه‌های نگرانی والدین را رفع می‌کنیم. پلیس علاوه بر مسئولیت‌های عمومی خود درباره حفظ امنیت دانش‌آموزان، مسئولیت تأمین امنیت مسیر تردد و وسیله نقلیه تردد آنها را نیز برعهده دارد.
 محمدیان گفت: امروز بیش از 2 هزار مدرسه در تهران، آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند و خیلی از خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان خود در مدارس حضور داشتند که این مسأله باعث افزایش بار ترافیکی شد.
 وی با اشاره به توافقنامه پلیس با آموزش و پرورش در مورد تأمین امنیت اطراف مدارس افزود: ممکن است افراد خلافکار و شروری در اطراف مدارس باشند که بخواهند اقدام به توزیع موادمخدر کنند که ما تمامی این موارد را لحاظ و پیش‌بینی و پیشگیری کرده‌ایم. همچنین مقابله با مزاحمت‌ها برای دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های پلیس بوده که در حال اجراست.
 محمدیان گفت: مقابله با تهدیدات فضای مجازی از سوی پلیس به دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها به شکل جداگانه‌ای آموزش داده خواهد شد و این مورد را در دستور کار داریم و پلیس با تمام قوا برای امنیت دانش‌آموزان فعالیت می‌کند.