خبر در خبر

ایسنا- شینا انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به ویدیوی منتشر شده از ایجاد انفجار در جنگل‌های هیرکانی از سوی یک گروه فیلمسازی برای ضبط سکانس‌هایی از یک فیلم در فضای مجازی واکنش نشان داد و نوشت: «پس از انتشار ویدیوهایی درباره خسارت‌های یک گروه فیلمسازی به جنگل‌های هیرکانی، موضوع را از اداره کل مازندران جویا شدم. سازمان حفاظت محیط زیست مجوزی صادر نکرده است. انتظار می‌رود سازمان منابع طبیعی هنگام صدور مجوز درباره پیامدهای انفجارها بر حیات وحش منطقه با سازمان مکاتبه کند.»

ایرنا - سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از استقرار ۱۸۰ محیطبان برای موسم گاوبانگی در استان مازندران خبر داد و گفت: ورود تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در ایام گاوبانگی به جنگل‌های مازندران، ممنوع و هر نوع درخواست فعالیت و همکاری مشروط به ارائه درخواست کتبی، هماهنگی و دریافت مجوز محیط زیست از اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران است.

مهر- محمدرضا حلوانی، رئیس پناهگاه حیات‌وحش عباس آباد نایین از مشاهده مستقیم یک قلاده پلنگ نر در این منطقه حفاظت شده خبرداد.

ایرنا- محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: هفت میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی نقش برجسته ساسانی فیروزآباد اختصاص یافت.

ایسنا- محمدرضا اشرف‌زاده، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی گفت: حفاظت مؤثر از مناطق کلیدی و زیستگاه‌های حساس و شاخص نظیر بسیاری از غارها، اهمیت زیادی در تأمین نیازهای منطقی نسل‌های امروز و آینده دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳