اخبار

اجرای پروژه‌های پیشران
با مشارکت مردمی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشت: اجرای پروژه‌های پیشران توسعه‌ای از طریق راه‌اندازی شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، با مشارکت مردم و نهادهای مالی، یک ضرورت است. «عبدالناصر همتی» در شبکه اجتماعی ایکس خود آورده است: ‏لازمه‌ موفقیت، اعاده اعتماد مردم به بازار سرمایه است. بازار سرمایه را با گسترش رقابت و شفافیت حمایت خواهیم کرد.

 

ارائه بودجه ۱۴۰۴ در زمان قانونی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خودمان را مقید به ارائه لایحه بودجه سال آینده در زمان مقرر قانونی می‌دانیم، گفت: تلاش مجدانه‌ای داریم که در زمان مقرر قانونی، لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم. سید حمید پورمحمدی درباره زمان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه بموقع لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی، برای ما بسیار حائز اهمیت است. رئیس سازمان برنامه بودجه کشور سپس با اشاره به تشکیل ستاد بودجه ۱۴۰۴ در این سازمان از حدود ۱.۵ ماه قبل، اظهارداشت: تلاش مجدانه‌ای داریم تا در زمان مقرر قانونی، لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم. معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: طبق قانون، باید لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در تاریخ یکم آبان‌ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود که به طور حتم در زمان تعیین شده، لایحه بودجه را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

 

افتتاح سالیانه هزار کیلومتر بزرگراه

خیراله خادمی گفت: ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت داریم که عموماً این خطوط ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرقی و غربی است و حدود ۶ هزار کیلومتر بزرگراه هم در حال ساخت است که از این میزان سالانه نزدیک به هزار کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی برای تکمیل کریدورهای شمال- جنوب و شرقی - غربی نیاز است که از این میزان نزدیک به ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن ساخته شده و دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر در حال ساخت داریم و ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن نیز آغاز نشده است. خادمی بیان کرد: طرح ریلی زاهدان به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی به شرط تزریق بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر ریلی آماده ریل‌گذاری است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳