اخبار

شهادت فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق در لبنان

بغداد الیوم، گزارش داد یکی از فرماندهان گردان‌های حزب‌الله عراق دیروز در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی در دمشق به شهادت رسید.
بر اساس اعلام این رسانه، «پهپادهای ارتش اسرائیل به خودرویی در مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله کردند» که نشان می‌دهد یک نفر به شهادت رسیده و یک نفر نیز مجروح شده است.
اخبار منتشر شده می‌گوید فرد کشته شده یکی از سران ارشد کتائب حزب‌الله در عراق است.
بغداد الیوم افزود: فرمانده کشته شده (شهید) «ابوحیدر الخفاجی» از نیروهای گردان حزب‌الله عراق بود که خودروی وی هدف قرار گرفت. همچنین راننده شخصی او زخمی شده است.

 

ورود پروازهای غیرنظامی به حریم هوایی شمال اراضی اشغالی ممنوع

«یدیعوت آحارونوت» نوشت حریم هوایی شمال سرزمین‌های اشغالی به روی تمامی پروازهای غیرنظامی به دلیل تنش با لبنان به مدت ۲۴ ساعت بسته شده است.
بر اسا این گزارش‌ها حریم هوایی غیرنظامی از منطقه الخضیره در جنوب حیفا تا مرز با لبنان در شمال بسته شد.
این در حالی است که چند شب گذشته، استقرار سامانه پدافند هوایی در مناطق مختلف اراضی اشغالی به شکل مضاعفی تقویت شده‌ است.
این تدابیر پس از جنایات صهیونیست‌ها در لبنان لحاظ شده است که درگیری‌ها میان ۲ طرف را شدت بخشیده است.

 

کامالا هریس: من اسلحه دارم

 «کامالا هریس» معاون رئیس ‌جمهور امریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در گفت‌وگویی درباره بحث چالشی آزادی مالکیت سلاح در امریکا تأکید کرد: «من خودم اسلحه دارم و هر کس بدون اجازه وارد خانه‌ام شود، به او شلیک می‌کنم.»
او لحظاتی بعد با خنده گفت: احتمالاً نباید این حرف را می‌زدم، تیم ستاد انتخاباتی من بعداً درباره این موضوع بحث خواهند کرد.
در مناظره اخیر با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست ‌جمهوری نیز هنگامی که ترامپ خطاب به مردم امریکا هشدار داد که «هریس می‌خواهد سلاح‌های شما را از شما بگیرد»، پاسخ داد که «من و تیم والز (معاون انتخابات هریس) هر دو اسلحه داریم، ما نمی‌خواهیم اسلحه هیچ کسی را بگیریم؛ پس لطفاً دروغ ‌گفتن درباره چنین موضوعات بی‌خودی را متوقف ‌کنید.
حق استفاده از اسلحه در حالی به یکی از موضوعات انتخاباتی تبدیل شده است که این مسأله دارای ابعاد متنوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی است و به لحاظ سیاسی یکی از موضوعات و محورهای چالشی بین دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه است که در ایام انتخابات برجسته‌تر نمایان می‌شود.

 

ترور ترامپ نتیجه سهل‌انگاری سرویس مخفی امریکا

تحقیقات سرویس مخفی ایالات متحده درباره ترور نافرجام «دونالد ترامپ» نامزد جهوری‌خواه انتخابات امریکا در گردهمایی انتخاباتی ماه ژوئیه نشان داد مشکلات ارتباطی و فقدان تلاش کافی از سوی نیروهای این سرویس در وقوع این اتفاق نقش داشته است.
رئیس موقت سرویس مخفی امریکا روز جمعه گفت: «تحقیقات نشان داده است که سهل‌انگاری برخی از نیروها موجب نقض پروتکل‌های امنیتی شده است.»
او با بیان اینکه نیروهای مسئول در این زمینه وادار به پاسخگویی خواهند شد، گفت: «این مجازات‌ها بر اساس فرایندهای انضباطی ما صورت خواهد گرفت.»
ترور نافرجام ترامپ در ۱۳ ژوئیه انتقادات فراوانی را متوجه سرویس مخفی ایالات متحده کرد و استعفای رئیس وقت آن را به دنبال داشت. منتقدان این پرسش را مطرح کرده‌اند که فرد تیرانداز چطور این امکان را پیدا کرده تا به پشت‌بام ساختمانی مشرف به محل سخنرانی ترامپ راه پیدا کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳