اخبار

به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)
و امام جعفر صادق(ع) انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف  مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان
در آستانه‌ سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع)، رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات «دو هزار و هشتصد و هشتاد و هفت» نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی شده بود.

با حکم رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام فاطمی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی «حجةالاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی» را به عنوان امام جمعه شهرکرد و نماینده خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجةالاسلام آقای حاج سید ابوالحسن فاطمی دامت افاضاتُه
اکنون که جناب آقای نکونام امام جمعه محترم و خدوم شهرکرد کناره‌گیری کرده‌اند جنابعالی را که بحمدالله از سوابق نیک علمی و عملی برخوردار می‌باشید به امامت شهرکرد و نمایندگی خود در استان چهارمحال و بختیاری منصوب می‌کنم.
استان چهارمحال و بختیاری در دوران‌های حساس و تاریخ‌ساز کشورمان نقش آفرین و در شمار فعال‌ترین‌ها بوده است. نمونه بارز آن، دوران دفاع مقدس است که ایمان و غیرت و صمیمیت مردم و بخصوص جوانان این خطه در آن، فراموش نشدنی است. اکنون نیز جنابعالی را به همدلی و هم اندیشی با جوانان برومند آن استان و تقویت بنیه دینی و جهتگیری انقلابی آنان توصیه می‌کنم و نیک روزی همه مردم عزیز آن سامان و مزید توفیق شما در خدمت به آنان را از خداوند مسألت می‌نمایم.


معاون اول رئیس‌جمهور در مجمع عمومی فرهنگستان علوم:
با برچسب زدن به دانشمندان نمی‌توان به دنبال دیپلماسی علمی بود
محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم با تأکید بر اینکه دیپلماسی علمی می‌تواند به دیپلماسی سیاسی کمک کند، گفت: متأسفانه دیده شده یک نخبه دانشگاهی که برای کنفرانس‌های علمی به خارج از کشور می‌رود وقتی به کشور بازمی‌گردد با برچسب‌های ناروا و اتهامات امنیتی با او برخورد می‌شود، بااین‌گونه برخوردها دیپلماسی علمی محقق نمی‌شود. عارف در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: محافظه کاری در دانشگاه‌ها افزایش یافته است. دخالت‌های غیرضروری نهادهای بیرون از دانشگاه باعث شده که سکوت قبرستانی در دانشگاه‌ها ایجاد شود و این امر موجب شده است که جوانان وارد گروه‌های نامناسب شوند. باید به این موضوع در فرهنگستان‌ها پرداخته شود. عضو پیوسته فرهنگستان علوم تأکید کرد: ساحت علم و پژوهش باید به دور از سیاسی بازی جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب باشد و اعضای محترم فرهنگستان‌ها فارغ از جناح‌بندی‌ها می‌توانند در موضوعات مختلف به نظام و دولت مشاوره‌های مفید و ارزنده‌ای ارائه دهند.


«رضا سراج» معاون دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی دار فانی را وداع گفت
رضا سراج، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی بعد از یک عمل جراحی سخت تومور مغزی دار فانی را وداع گفت. رضا سراج، خادم الحسین، فعال رسانه‌ای، کارشناس ارشد مسائل راهبردی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه، سخنگو و معاون ارتباطات دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی بعد از یک عمل جراحی سخت تومور مغزی دار فانی را وداع گفت. ریاست دانشکده و پژوهشکده پیامبر اعظم(ص) دانشگاه جامع امام حسین(ع)، ریاست سازمان بسیج دانشجویی و معاونت سیاسی قرارگاه ثارالله از جمله مسئولیت‌های سراج در طول خدمت بوده است. او از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و تألیفاتی در زمینه‌های راهبردی، سیاسی و فرهنگی داشته و سابقه راهنمایی و داوری رساله‌های دکتری متعددی را در کارنامه خود برجای گذاشته است. قابل ذکر است که در خرداد ۱۴۰۲، وزارت خزانه‌داری رژیم ایالات متحده او را تحریم کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳