رئیس‌جمهور:

با هیچ کشوری دعوا نداریم اما حرف زور را نمی‌پذیریم

رئیس جمهور پنجشنبه و جمعه گذشته برنامه‌های متنوعی داشت. مسعود پزشکیان روز جمعه با همراهی رئیس دفتر خود، در بیمارستان چشم‌پزشکی فارابی تهران حضور یافت و از تعدادی از مجروحان حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی که به ایران منتقل شده‌اند، عیادت کرد. وی با توضیحات مسئولان بیمارستان از آخرین اقدامات و روند درمانی آنان مطلع شد.

وحدت؛ شرط مسلمانی
رئیس جمهور پنجشنبه گذشته نیز در سی و هشتمین «کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی»، با بیان اینکه وحدت و انسجام، قدرت ما را در میان کشورهای اسلامی افزایش می‌دهد، تصریح کرد: امروز کشورهای اروپایی که با هم جنگ‌های بزرگ و شدید داشتند، اختلافات را کنار گذاشته، مرزها را کمرنگ کرده، پول‌ها را واحد و امکان تردد آسان میان کشورهای یکدیگر را برای شهروندان‌شان فراهم کرده‌اند، آن وقت ما هنوز درگیر دعوا و اختلاف با یکدیگر هستیم، آیا این مسلمانی است؟
وی با بیان اینکه عامل ایجاد اختلاف و تفرقه میان ما مسلمانان دشمنان هستند، گفت: روزانه در 5 نوبت از خداوند چنین مطالبه‌ای می‌کنیم، اما در عمل با یکدیگر اختلاف داریم و نتیجه آن می‌شود که یک اقلیت در سرزمین‌های اشغالی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشد، چون ما وحدت و انسجام نداریم.
پزشکیان با بیان اینکه امروز همه ما از وحدت سخن می‌گوییم، اما تحمل یکدیگر را نداریم، اجازه رشد به هم نمی‌دهیم و یکدیگر را حذف می‌کنیم، گفت: وحدت یعنی در عمل نشان دهیم که ما با هم به یک قبله و با یک امام و با وحدت و انسجام نماز را اقامه می‌کنیم، اگر توانستیم این هدف را محقق کنیم، مسلمان هستیم.

دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی
شامگاه چهارشنبه جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس‌جمهور دیدار کردند. پزشکیان با اشاره به اینکه بنای دولت پایه‌گذاری تصمیم‌ها بر نظرات مستدل، مستند و کارشناسی است، اظهار کرد: وقتی مبنای کار اجماع بر حرف و سخن درست و مستدل، فارغ از رویکردهای جناحی، مذهبی و قومی باشد، اختلافی باقی نخواهد ماند و ما در تلاشیم که این گفتمان را در کشور نهادینه کنیم.
وی گسترش تعامل و روابط با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل را محور حرکت دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی عنوان کرد و افزود: با هیچ کشوری دعوا نداریم و بنای ما صلح و دوستی، گسترش روابط بر اساس حسن تفاهم و احترام متقابل است، اما قطعاً حرف زور را نیز نخواهیم پذیرفت.  رئیس‌جمهور پنجشنبه گذشته در دیدار «رامون بلاسکز» وزیر حمل‌و‌نقل ونزوئلا،  مؤثرترین راهکار در برابر این توطئه‌های امریکا را تقویت انسجام داخلی کشورها و خدمتگزاری خالصانه و صادقانه دولت‌ها دانست. وزیر حمل‌و‌نقل ونزوئلا نیز ضمن دعوت از پزشکیان برای حضور در آیین تحلیف دوره جدید ریاست جمهوری مادورو، درخواست رسمی کشورش برای حمایت ایران از عضویت ونزوئلا در گروه بریکس را اعلام کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و نه - ۰۱ مهر ۱۴۰۳