از گوشه و کنار ایران

5 کشته در تصادف تریلی با دو خودرو
تصادف تریلی با دو خودروی سواری در محور مهاباد-ارومیه محدوده سه‌راهی دارلک، ۵ فوتی و ۳ مصدوم داشت.
فرزین رضازاده، رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: روز جمعه ۳۰ شهریورماه یک تریلی با دو خودروی پژو ۴۰۵ و پراید تصادف کرد و ۵ نفر از سرنشینان خودروها در دم جان خود را از دست دادند. ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل رفته و ۳ نفر مصدوم را با درمان‌های پیش‌بیمارستانی به بیمارستان مهاباد انتقال دادند که حال دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.
 
 خودروی نیسان زیر تخته‌سنگ له شد
سقوط سنگ روی خودروی نیسان در مرزن‌آباد چالوس خسارت جانی نداشت.
مهدی صفایی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چالوس گفت: خودروی نیسان در مسیر جاده در بخش مرزن‌آباد چالوس توقف کرده و سرنشین آن پیاده شده بود که تخته‌سنگی معلق به علت بارندگی‌های شدید از بالا روی سقف خودرو سقوط کرد و موجب خسارت شد.

دستگیری سارق مسلح محصولات کشاورزی
سارق مسلح که در جاده جیرفت‌-عنبرآباد با همدستانش از وانت‌‌بارهای حامل محصولات کشاورزی سرقت می‌کردند، دستگیر شد.
رحیم‌پور، قاضی کشیک دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت گفت: این فرد یکی از اعضای باندی است که به تازگی در جاده جیرفت‌-عنبرآباد و حومه با خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای اقدام به سرقت مسلحانه از وانت‌‌بارهای حامل خرما و سایر محصولات کشاورزی می‌کردند.
وی با بیان اینکه این سارق حین یک سرقت نافرجام دستگیر شده است، افزود: چنانچه افرادی به این نحو از آنها سرقت شده در اسرع وقت به پلیس آگاهی شهرستان جیرفت مراجعه کنند.
 
سارق اسب میلیاردی دزد خودرو بود
سارق سابقه‌دار خودرو که این‌بار یک اسب مسابقه را به ارزش یک‌و‌نیم میلیارد تومان سرقت کرده بود با تلاش پلیس به دام افتاد.
سرهنگ کارآگاه علی قیصری، رئیس پلیس آگاهی مازندران گفت: در پی دریافت خبری در خصوص سرقت یک اسب مسابقه با سابقه قهرمانی کشور به ارزش یک‌ونیم میلیارد تومان در یکی از استان‌های جنوبی، موضوع در دستور کار ویژه و شبانه‌روزی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفت و کارآگاهان پلیس، متهم را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه در ساری دستگیر کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم دارای سابقه سرقت‌های متعددی از جمله سرقت خودرو و وسایل نقلیه در سطح شهرستان ساری است.

نجات کوهنورد در ارتفاعات تنگه درکش ورکش
نیروهای امدادی جمعیت‌ هلال ‌احمر به کوهنورد محلی گرفتار در ارتفاعات تنگه درکش ورکش شهرستان اردل امدادرسانی کردند.
مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تماسی مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد در ارتفاعات تنگه درکش ورکش در شهرستان اردل دریافت شد و به سرعت تیم پایگاه شهدای شهرستان اردل به محل حادثه اعزام شدند. نیروهای امدادی پس از ارزیابی صحنه حادثه، این کوهنورد گرفتار را به پایین کوه منتقل کردند.
 
سرقت طلاهای یک زن با نوشیدنی مسموم
سارقان سابقه‌دار که با استفاده از نوشیدنی مسموم، زن مسافر را مدهوش و طلاهای او را به سرقت برده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ علی اسدبیگی، رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: چندی پیش یک مورد سرقت طلا به پلیس اعلام شد که رسیدگی به این موضوع در دستور کار ویژه دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.
تحقیقات اولیه نشان می‌داد ۲ سارق در پوشش راننده مسافربر حین تردد در جاده همدان-‌ملایر، یک زن را سوار خودرو کرده و با تعارف و خوراندن آبمیوه مسموم، طلاهای این زن را سرقت کرده و او را میانه راه پیاده کرده‌اند. افراد عبوری با دیدن این زن موضوع را به پلیس ۱۱۰ و مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ گزارش داده و این زن با استفاده از آمبولانس به بیمارستان ملایر منتقل شد.
وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده در پلیس آگاهی، کارآگاهان زبده دایره سرقت دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند. یکی از متهمان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و پس از مواجهه حضوری با شاکی و مستندات به سرقت طلا و مسموم کردن او به کمک همدست خود اعتراف کرد.