خبر

در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ریاضی عنوان شد 
لزوم افزایش خدمات
به المپیادی‌ها
روز گذشته طی مراسمی از ستارگان ایران در مسابقات بین‌المللی ریاضی تقدیر به عمل آمد. 
به گزارش «ایران» اردشیر ابراهیمی، مشاور کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نخبگان در تمام مسائل از جمله ثبت اختراعات دارای ارزشمندی بالایی هستند، گفت: در عرصه‌های گوناگون علمی همه گونه خدمتی به المپیادی‌ها و مدال‌آوران کشورمان داده می‌شود. باید به خاطر داشته باشیم که از کارکردهای رشته‌های مختلف، ابداعات مفید در کشور است، پس باید هر چه بیشتر به افرادی که در عرصه‌های علمی موفق هستند خدمات داده شود.
او ضمن تقدیر و تشکر از مدال‌آوران گفت: سرمایه‌های علمی ما دارای ارزش بالایی هستند و باید حمایت شوند.
ابراهیمی درباره نحوه سنجش و پذیرش دانشجویان بیان کرد: به رئیس سنجش و گزینش گفتم که باید سؤالات تخصصی پرسیده شود و سؤالات گزینش مرتبط با رشته افراد باشد. محمدرضا خسروی، دبیر مسابقات جهانی ریاضی نیز در این مراسم گفت: دانش‌پژوهان خود را در عرصه‌های بین‌المللی به چالش می‌کشند. مسابقات جهانی ریاضی برگزار شد تا جوانان ما بتوانند کسب تجربه کنند و با خلاقیت و حل مسأله توانایی خود را نشان دهند. با ایده‌های حل مسأله در مسیر زندگی، چالش‌های گوناگون راحت‌تر حل می‌شوند.
گفتنی است، ۱۷۸ نفر از دانش‌پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان، در زمره مدال‌آوران و افتخار‌آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بودند که در این مراسم از تمام آنها تقدیر به عمل آمد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳