دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری اعضای باند بزرگ ارتشا در قوه قضائیه
 خبر اول اینکه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در راستای عمل به مأموریت برخورد قاطع و قانونی با پدیده کارچاق‎کنی، غصب عنوان مقامات و همچنین ادعاهای واهی نفوذ در دستگاه قضایی که موجب بی‎اعتمادی اقشار مختلف و مخدوش‌سازی امنیت روانی جامعه می‎شود، باند بزرگ ارتشا را شناسایی و متلاشی کرد.
طی رصدهای اطلاعاتی، سرکرده این باند بزرگ کارچاق‌کنی پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی و ۲۹ نفر از مرتبطین آن شناسایی، بازداشت و روانه زندان شدند.  
احضار سفیر ایران
به وزارت خارجه اتریش
 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت خارجه اتریش به خبرگزاری اتریشی ای‌پی‌ای گفت که «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور به دلیل آنچه «استفاده علنی از نمادهای حزب‌الله لبنان» خوانده شده، به وزارت خارجه این کشور احضار شده است. خبرگزاری ای‌پی‌ای اتریش گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه اتریش در این باره آمده است: ما قویاً استفاده از پرچم حزب‌الله را در پیام توئیتری سفیر ایران محکوم می‌کنیم.
این خبرگزاری مدعی شد که باقرپور، روز یکشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس پیامی درباره حمله تلافی‌جویانه یکشنبه گذشته حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی منتشر کرده بود که پرچم این جنبش نیز در آن گنجانده شده و نوشته شده بود، «حزب‌الله پیروز خواهد شد.»

یک بام و دو هوای انگلیس
 دست آخر اینکه، زندان‌های انگلیس مملو از معترضان تظاهرات اخیر در این کشور شده است. در بازداشت‌های گسترده معترضان در انگلیس، زندان‌های این کشور ظرفیت خالی ندارند. این را رسانه‌های انگلیسی از جمله گاردین و بی‌بی‌سی مخابره و اعلام کردند که در پی این اتفاق، دولت طرح جدیدی را ریخته که به دنبال آن قرار است بسیاری از مجرمان به جای دادگاهی شدن به قید وثیقه آزاد شوند تا معترضان بیشتری راهی زندان شوند!
به گفته مقامات این کشور با فروکش کردن بی‌نظمی‌ها، احتمالاً روند دستگیری‌ها کند می‌شود اما تحقیقات برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت زیرا افسران در حال شناسایی متخلفان در پشت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی بوده و آشوبگران نقابدار را از طریق ساعت‌ها فیلم دوربین‌های مداربسته تا لحظاتی قبل از پوشاندن صورت خود ردیابی می‌کنند. برخورد قهرآمیز انگلیس با معترضان در حالی است که دولت این کشور در جریان ناآرامی‌های 1401 ایران، در چند نوبت آشوب‌طلبان را آزادی‌خواه معرفی و جمهوری اسلامی ایران را به دلیل برخورد با آشوب‌ها، متهم به اقدامات ضد حقوق بشری کرد. همچنین این حمایت‌ها تا جایی پیش رفت که دولت انگلیس در کنار فرانسه، آلمان و امریکا خواستار اعمال تحریم‌های جدید و بیشتر علیه کشورمان شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳