ایران در «ایران»

رشد ۷۰ درصدی صادرات
چهارمحال و بختیاری
شهرکرد - سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرات استان در پنج ماهه نخست امسال، ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و جهش خوبی را شاهد هستیم، گفت: ارزش صادرات استان در این مدت ۸۲ میلیون دلار بوده است
مظاهر ربیعی اظهار کرد: عمده‌ کالاهایی که از چهارمحال و بختیاری صادر می‌شوند کود اوره، ورق‌های فولاد، میلگرد، خوراک آبزیان، مغز بادام و لوازم خانگی و قطعات است که از لحاظ ارزشی و سودآوری بیشترین ارزآوری را برای استان دارد. سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: گمرک استان این محصولات را به کشورهای ترکیه، عراق، هند، افغانستان، گرجستان، سوریه، پاکستان، افغانستان، میانمار، لبنان، کویت، بلاروس و ارمنستان صادر می‌کند.ربیعی با بیان اینکه صادرات شیرخشک صنعتی داریم اما صادرات شیرخشک نوزادان نه، گفت: گمرک چهارمحال و بختیاری کالای تجاری ترخیص نمی‌کند بلکه ترخیصات شامل ماشین‌آلات، تجهیزات خط تولید و مواد اولیه است و به نوعی ارتباط مستقیمی میان صادرات و واردات استان وجود دارد.

وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار در کشور
اراک - سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار در کشور خبر داد.
«حسن وحید» با اشاره به موضوع جدی گرد و غبار در کشور گفت: ۱۴ میلیون کانون بحرانی گرد و غبار در کشور وجود دارد که در طول برنامه هفتم توسعه ۲۰ درصد از این کانون‌ها را کاهش خواهیم داد. هر چند کار پیچیده‌ای پیش رو داریم و در حوزه جنگل نیز موظف به تهیه طرح مدیریت جنگل هستیم تا حفظ، احیا و توسعه جنگل ها دنبال شود. وی افزود: موضوع مدیریت مراتع، برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفت که امید است با مشارکت مردم این اقدام به خوبی انجام شود و ۲۰ میلیون هکتار از مراتع فرسوده کشور احیا شود که تأثیر مثبتی در تولید و حفظ آب و خاک خواهد داشت. سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در بحث حفاظت نیز ۲۰ درصد افزایش ضریب حفاظت مدنظر است و همه این موارد به طور حتم با حفظ آب و خاک، ارتقای تولید، امنیت زیستی و امنیت غذایی را به همراه خواهد داشت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳