از گوشه و کنار ایران

مجروح شدن 5 افسر پلیس در مقابله با قاچاقچیان
درگیری قاچاقچیان مواد مخدر با مأموران نیروی انتظامی الیگودرز منجر به مجروح شدن 5 مأمور پلیس شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری الیگودرز، جعفر گودرزی دادستان عمومی و انقلاب الیگودرز گفت: شامگاه دوشنبه تیم عملیاتی نیروی انتظامی برای امحای مزارع ماری‌جوانا در مناطق صعب‌العبور به محل عزیمت کرده بودند و در عملیاتی که بامداد سه‌شنبه انجام شد، قاچاقچیان مواد مخدر با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند.
در پی این درگیری پنج نفر از مأموران انتظامی الیگودرز از جمله رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی با سلاح گرم مجروح شدند. پس از شناسایی، تعدادی از عوامل مرتبط با قاچاقچیان و این درگیری، با دستور قضایی دستگیر شدند و تحقیقات بیشتر در خصوص دستگیری دیگر متهمان ادامه دارد.
 
6 کشته در تصادف سهمگین 4 اتوبوس و 2 خودرو
برخورد دو اتوبوس و دو خودروی سواری حامل زائران اربعین حسینی در محور حمیل در جنوب استان کرمانشاه ۶ کشته و 30 زخمی بر جا گذاشت.
افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در تشریح این سانحه مرگبار گفت: ساعت 11 صبح سه‌شنبه برخورد و واژگونی دو دستگاه اتوبوس و دو دستگاه خودروی سواری رانا و دوو در جاده ایلام به کرمانشاه، به شماره امدادی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر گزارش شد. در این تصادف ۶ نفر جان باختند و 30 نفر زخمی شدند. پنج نفر از جانباختگان از سرنشینان خودروی سواری رانا و یک نفر هم از سرنشینان اتوبوس بودند. بلافاصله پس از وقوع حادثه، تیم‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و مجروحان به مراکز درمانی در شهرستان اسلام‌آباد غرب و شهر کرمانشاه منتقل شدند.
یگانه افزود: پلیس راه هم با مدیریت تردد خودروها، ترافیک مسیر را کنترل و هدایت کرده تا مسیر بازگشت زائران از مرز مهران به سمت کرمانشاه و سایر استان‌ها تسهیل شود. به گفته کارشناسان پلیس راه، علت حادثه خواب‌آلودگی راننده یکی از خودروهای سواری بوده است.
 
نجات یک خانواده قُمی از میان شعله‌های آتش
7 عضو یک خانواده که در آتش‌سوزی خانه خود محبوس شده بودند، توسط آتش‌نشان‌های قمی از مرگ حتمی نجات یافتند.
سید محمد‌جواد سجادی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: ساعت ۱:۲۰ بامداد سه‌شنبه خبر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در بلوار توحید قم با محبوسی افراد به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد. بلافاصله ۵ دستگاه خودروی اطفای حریق به همراه ۱۵ نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌سوزی در زیرزمین منزل مسکونی ایجاد شده و دود و آتش به طبقات بالا سرایت کرده بود.
وی ادامه داد: ۷ نفر از اعضای یک خانواده در طبقات محبوس شده بودند و در کنار پنجره‌ها درخواست کمک می‌کردند که آتش‌نشان‌ها بلافاصله با استفاده از نردبان آنها را خارج کرده و به محیط باز انتقال داده و آتش را خاموش کردند. در این حریق آسیب جانی به کسی وارد نشد و چهار کودک دو، پنج، هفت و ۹ ساله و دو خانم ۳۰ و ۳۵ ساله به همراه یک مرد ۴۰ ساله از محل آتش نجات یافتند. علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی آتش‌نشانی در دست بررسی است.

آتش گرفتن اتوبوس بدون مسافر در جاده
اتوبوس بدون مسافر در مسیر ایلام به مهران حین حرکت دچار حریق شد.
سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: صبح سه‌شنبه در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس در محور ایلام به مهران، محدوده پل کنجانچم، عوامل پلیس راه انتظامی استان به محل اعزام شدند. با حضور کارشناسان پلیس راه در محل مشخص شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در مسیر مهران بود در حین حرکت به دلایل نامعلومی دچار حریق شده و راننده پس از توقف از اتوبوس خارج شده است. با همکاری عوامل پلیس راه استان و اداره راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان، اتوبوس به حاشیه راه منتقل شد. در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه، علت حریق و آتش‌سوزی از عوامل ترافیکی نبوده و دلیل آن در دست بررسی است.
 
مصدوم شدن 7 زائر ایرانی در جاده سامرا
واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در محور بغداد به سامرا، باعث مجروح شدن هفت زائر شد.
این حادثه ساعت۲۰:۳۰ دوشنبه در محور سامرا رخ داد و یک ون حامل زائران ایرانی واژگون شد و بلافاصله امدادگران جمعیت هلال ‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.
در این حادثه هفت زائر ایرانی دچار سانحه شدند که چهار نفر به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.
بر اساس گزارش سایت هلال احمر، یک نفر دچار شکستگی کتف و یک نفر شکستگی ساق پا و لگن شده بودند که به بیمارستان کاظمیه انتقال داده شدند. همچنین یک نفر از ناحیه ستون فقرات آسیب دیده بود که به مرکز طب بغداد منتقل شده است.