ایران در «ایران»

یزد رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری مردان کشور
 یزد- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: استان یزد در بیکاری مردان با نرخ 7/3 درصد پس از استان سمنان با نرخ 6/3 درصد در کشور دوم شد.
جعفر رحمانی در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از کاهش حدود ۶ درصدی نرخ بیکاری زنان استان نسبت به بهار سال گذشته خبر داد و افزود: نرخ بیکاری زنان در بهار سال ۱۴۰۳، 4/14 درصد اعلام شده که این نرخ در فصل مشابه سال گذشته 3/20 درصد بوده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: برای اولین بار از سال ۹۸ تاکنون نرخ بیکاری زنان استان از متوسط کشوری کمتر شده است. وی آخرین وضعیت بیکاری استان را تشریح کرد و اظهار داشت: بر اساس اعلام آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بازار کار، نرخ بیکاری استان یزد در بهار امسال 1/6 درصد بوده است. رحمانی با اشاره به اینکه تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌های استان رو به پایان است، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشور با تأکید بر تدوین این برنامه‌ها، سهمیه استان ۲۱۵ روستا بوده است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، هدف اصلی تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌ها را تقویت اقتصاد، نگه‌داشت افراد و متنوع‌سازی درآمد روستاییان عنوان کرد.

کمبود خون و پلاکت
در چهارمحال و بختیاری
شهرکرد- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماندگاری پلاکت خون سه روز است، گفت: ذخیره پلاکت خون در استان به دلیل تعطیلی‌های اخیر و کاهش مراجعان برای اهدای خون با کمبود مواجه شده است.
حسین هاشمی با اشاره به اینکه بیماران سرطانی، مصدومان حوادث رانندگی و افرادی که عمل جراحی انجام دادند بیشترین مصرف‌کنندگان پلاکت خون هستند، افزود: هم‌اکنون ذخایر خونی استان از 5/7 روز به 5/6 روز کاهش یافته است. به گفته وی، پایگاه‌ انتقال خون شهرکرد هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ عصر و روز پنجشنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ و مرکز بروجن از شنبه تا پنجشنبه از ۶ صبح تا ۱۲ فعال است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳