از گوشه و کنار ایران

مرگ پسر جوان در رودخانه اروند مینوشهر
پسر جوان هنگام شنا در رودخانه اروند صغیر مینوشهر غرق شد.
جاسم مصلحت سرپرست سازمان آتش‌نشانی مینوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز دوشنبه پنجم شهریور ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح خبر غرق‌شدگی یک جوان ۲۵ ساله در رودخانه به نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اعلام شد و امدادگران به محل رفته و عملیات جست‌و‌جو آغاز شد. ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جنازه این جوان بیرون کشیده و مرگ وی تأیید شد.
وی با اشاره به پرخطر بودن رودخانه برای شنا کردن گفت: در روزهای گرم تابستان تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان برای شنا به رودخانه اروند صغیر می‌روند، اما از جوانان می‌خواهیم برای حفظ جان خود از شنا کردن در این رودخانه پرهیز کنند.
 
کشف دینارهای تقلبی در مرز چذابه
 مرد جوان که یکصد هزار دینار عراقی جعلی همراه داشت در مرز چذابه دستگیر شد.
 سرهنگ کارآگاه سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: عوامل گشت پلیس آگاهی مستقر در پایانه مرزی چذابه، در پی گشتزنی پیاده و هدفمند به یک نفر مشکوک شدند و در بررسی و بازرسی از وسایل همراه وی چهار برگ اسکناس جعلی عراقی معادل یکصد هزار دینار عراقی کشف و ضبط شد. متهم برای تحقیقات بیشتر تحویل مراجع قضایی شد.
 
پایان زورگیری‌های سه سارق خودرو
  سه سارق زورگیر که یک خودروی پژو را در کرمان از صاحبش سرقت کرده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در تشریح این خبر بیان داشت: چند روز قبل فردی با مراجعه به پلیس از سرقت خودروی پژو ۴۰۵ خود از سوی سه سارق زورگیر خبر داد و مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی مأموران هر سه سارق دخیل در این زورگیری را شناسایی کردند و در چند عملیات ضربتی در نقاط مختلف شهر کرمان متهمان دستگیر شدند. در ادامه خودروی مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شد و متهمان نیز به منظور قرار گرفتن در چرخه مجازات با قرار تأمین مناسب از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.
 
علت مرگ متخصص پتروشیمی ماهشهر اعلام شد
 کارشناسان پزشکی قانونی دلیل اصلی فوت متخصص جوان پتروشیمی در ماهشهر را سکته قلبی بر اثر نارسایی حاد و تنگی شدید عروق قلبی اعلام کردند.
به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت پتروشیمی رجال نوشت: روز ۳۰ مرداد امسال و همزمان با گرم‌ترین روزهای سال، رسانه‌ها از درگذشت علیرضا عبداله‌زاده، متخصص ۴۰ساله حوزه پتروشیمی بر اثر شدت گرمای هوا و فشار زیاد کار خبر دادند اما بر اساس آنچه از سوی پزشکی قانونی استان خوزستان اعلام شده، دلیل درگذشت این متخصص جوان، سکته قلبی بر اثر نارسایی حاد قلبی و همچنین تنگی شدید عروق قلبی بوده است.
براساس اعلام شاهدان، مرحوم عبداله‌زاده حین صحبت با یکی از همکارانش، ناگهان هوشیاری خود را از دست داد و با وجود انتقال سریع ایشان به اورژانس و اقدامات CPR وی جان باخت.

3 کشته در تصادف اتوبوس زائران پاکستانی
تصادف یک دستگاه اتوبوس زائران پاکستانی در جاده نی‌ریز فارس 3 کشته و 41 مصدوم برجا گذاشت.
یعقوب خسروانی فرماندار نی‌ریز گفت: در پی حادثه برخورد اتوبوس با کامیون در محور نی‌ریز به سیرجان در ساعت ۱۹:۵۰ یکشنبه، بلافاصله ۵ تیم عملیاتی و امدادی هلال احمر از شهرستان نی‌ریز به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد بر اثر برخورد اتوبوس حامل زائران پاکستانی با کامیون 3 زائر پاکستانی جان باختند و 41 نفر مصدوم شدند. مجروحان این حادثه به بیمارستان شهدای سلامت نی ریز اعزام شدند. این اتوبوس از سمت مرزهای شرقی کشور به سمت مرز شلمچه در حال حرکت بود.
عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس علت این حادثه را نقص فنی ترمز اتوبوس اعلام کرد و گفت: ناتوانی راننده در کنترل خودرو ناشی از بروز نقص فنی در ترمز موجب شد که این اتوبوس با یک دستگاه تریلر برخورد کند.
سرهنگ اقبالیان رئیس پلیس راه نی‌ریز نیز گفت: هر چند اتوبوس سرعت بالایی نداشته، اما وجود ۵۱ سرنشین به همراه بار در یک اتوبوس فرسوده باعث شده که پس از گذر از گردنه با شیب ده درصد، ترمز کشش نداشته باشد و این حادثه رقم بخورد.
 
اخاذی 150 میلیون تومانی مأمور قلابی در شیروان
  مرد شیاد که در پوشش مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر از مردم اخاذی می‌کرد، در عملیات پلیسی دستگیر شد.
سرهنگ جواد زرهرن جانشین انتظامی شهرستان شیروان گفت: با گزارش‌های دریافتی از سوی شهروندان مبنی بر اخاذی یک مأمور قلابی از مردم در شهرستان شیروان و محورهای مواصلاتی، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس شیروان قرار گرفت. با تلاش مأموران این فرد شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد. این فرد تاکنون به سه فقره اخاذی از شهروندان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده است.
 
مسمومیت سه کارگر بر اثر نشت گاز
 سه نفر از کارگران پتروشیمی ایلام بر اثر نشت گاز مسموم و روانه بیمارستان شدند.
 یک منبع کارگری ایلنا در شهرستان چوار گفت: یکشنبه شب  نشت گاز در عملیات خنثی‌سازی پساب حوضچه واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام، سه نفر از کارگران را روانه بیمارستان کرد.
 براساس اعلام این کارگر؛ این حادثه تلفات جانی نداشته و وضعیت جسمی مصدومان رضایت‌بخش و علت حادثه در دست بررسی است.