قاتل وکیل دادگستری قصاص شد

گروه حوادث: قاتل وکیل پایه یک دادگستری در شاهرود صبح دوشنبه در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.
حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری سمنان در این‌باره گفت: حکم قصاص نفس قاتل محمود‌رضا جعفر‌آقایی، وکیل شاهرودی صبح دوشنبه پنجم شهریورماه ۱۴۰۳ در ملأعام و در شاهرود اجرا شد. طبق دادنامه قطعی صادره از شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور، وی به جرم قتل عمد از طریق تیراندازی با سلاح شکاری، به قصاص نفس در ملأعام محکوم شد که حکم پرونده پس از طی تشریفات قانونی صبح دوشنبه به مرحله اجرا درآمد.
رئیس کل دادگستری سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کسب صلح و سازش در این پرونده، اضافه کرد: سیاست کسب صلح و سازش در پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان به عنوان یک اولویت مهم و اساسی است. در این پرونده نیز کارکنان حوزه قضایی شاهرود با همراهی افراد صاحب ‌نفوذ و صلح‌یار آن شهرستان، تلاش‌شان را برای کسب صلح و سازش انجام دادند، اما اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص نفس بودند.
محمود‌رضا جعفرآقایی بامداد دوشنبه 17 مرداد سال 1401 همزمان با روز عاشورای حسینی، پس از پیاده شدن از خودروی شخصی در شاهرود مقابل چشمان همسر و پسر 5 ساله‌اش هدف چندین گلوله قرار گرفت و ساعتی بعد جانش را در بیمارستان از دست داد. چند نفر از افراد مرتبط با این جنایت در همان روزهای اول دستگیر شدند، اما قاتل اصلی فراری بود تا اینکه شهریورماه ۱۴۰۲ در حوالی تهران شناسایی، دستگیر و به شاهرود منتقل شد که در بازجویی‌ها به قتل وکیل اعتراف کرد.
قاتل پسری ۲۰ ساله بود که اعتراف کرد از سوی یک باند اجیر شده تا با استفاده از اسلحه شکاری و یک دستگاه خودرو، وکیل را مقابل خانه‌اش به قتل برساند.