اخبار

همکاری شرکت‌های هوش مصنوعی با معاونت علمی
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و‌ اقتصاد‌ دیجیتال ایران در نامه‌ای به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بر لزوم توجه ویژه بر نقش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال تأکید کرد. داوود ادیب در این نامه یادآور شده است: از فناوری‌هایی که طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه نقشی کلیدی و راهبردی در پیشرفت کشور خواهد داشت، فناوری هوش‌ مصنوعی و موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال خواهد بود. این انجمن آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن ظرفیت انجمن و هر گونه همکاری در خصوص برنامه‌های آن معاونت محترم رسماً اعلام می‌کند.

سیم‌کارت‌های «نونامبر» عمومیت ندارد
در روزهای گذشته تبلیغی از فروش سیم‌کارت نونامبر در کانال‌های تلگرامی منتشر و عنوان شد چنین سیم کارت‌هایی به قیمت 90میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فروشنده، معمولاً افرادی که برای کار خود این سیم‌کارت‌ها را تهیه می‌کنند، قیمت برای‌شان مطرح نیست. ازسوی دیگر این سیم‌کارت‌ها محدودند و در دسترس همه افراد قرار نمی‌گیرد. محمد احسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات دراین باره گفت: درخواست نونامبر کردن خط یک فرآیند حراستی-حفاظتی دارد که به هرکسی و در هر سطحی داده نمی‌شود زیرا لزوم داشتن آن و اموری که ممکن است با استفاده از آن سیم‌کارت انجام شود اهمیت دارد. این موضوع به دلیل امنیتی خیلی عمومیت ندارد که تبدیل به یک مسأله شود و مرتبط با نهادهای امنیتی وپروتکل‌های حراست است.

رونمایی از 12 محصول
در پارک فناوری پردیس
مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس از رونمایی ۱۲ محصول تولید شده توسط شرکت‌های عضو این مجموعه در بیست‌و‌دومین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد عسگری کامل بودن فرآیند تجاری‌سازی محصول، عدم رونمایی قبلی محصول و دارا بودن ظرفیت بالفعل تولید، نبود نمونه مشابه داخلی، دارا بودن مجوز و تأییدیه‌های فنی و انجام فرآیندهای لازم به‌ منظور اخذ مالکیت‌های معنوی مرتبط با محصول را از شاخص‌های اصلی برای رونمایی از این محصولات دانست.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳