اخبار

صادرات 5/2 میلیارد دلاری فولادی‌ها

ارزش صادرات محصولات فولادی و مصنوعات آن در ۵ ماهه نخست سال‌جاری به ۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار رسید. عمده‌ترین اقلام صادراتی در گروه کالایی محصولات فولادی و مصنوعات آن در ۵ ماهه ۱۴۰۳، مواردی از جمله شمش آهن و فولاد با ۶۵۱ میلیون دلار، میلگرد با ۴۵۵ میلیون دلار، ورق فولادی ۲۱۰ میلیون دلار، لوله یا پروفیل‌های توخالی از فولاد ۱۴۰ میلیون دلار و محصولات نیمه‌تمام از آهن یا فولاد با ۱۳۵ میلیون دلار بودند.

 

توقف ارائه خدمات شتابی کارگزاری‌ها

ارائه خدمات مالی از سوی شرکت‌های کارگزاری به مشتریان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های شبکه بانکی و در قالب کارت‌های متصل به شبکه شتاب و یا هر طرح و محصول دیگری، موقتاً و تا زمان تدوین و ابلاغ ضوابط متوقف شد.
بانک مرکزی اعلام کرد: اخیراً شرکت‌های کارگزاری با همکاری و بهره‌گیری از زیرساخت‌های شبکه بانکی کشور اقدام به ارائه خدمات مالی به مشتریان خود در قالب کارت‌های متصل به شبکه شتاب و پرداخت سودهای روزشمار از طریق صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های کالایی (مبتنی بر طلا) کرده‌اند و از رهگذر آن زمینه تخطی از ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در زمینه‌های مختلف از جمله پرداخت سودهای فراتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و پرداخت سود کوتاه‌مدت روزشمار به مانده وجوه نزد شرکت‌های کارگزاری را فراهم ساخته‌اند، بر این اساس برای بررسی ابعاد تخطی انجام شده تدبیر مذکور مدنظر قرار گرفت.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳