اخبار

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۳۰۰ نیروی اوکراینی خبر داد
وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد اوکراین در منطقه کورسک و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ نفر تلفات داشته است. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، با این تعداد میزان تلفات نظامی ارتش اوکراین از ابتدای تهاجم به کورسک، به ۵۸۰۰ نفر رسیده است. به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه گزارش داد: «نیروهای روسی حملات دشمن را در مسیرهای ویشنیوکا، بورکی، پوگربکی و اسپالنویه خنثی کرده و ۴۰ سرباز اوکراینی را کشته و یک تانک، ۴ خودروی زرهی و دو خودروی موتوری هم منهدم شدند.»
 
 
اذعان رسانه‌های غربی به شکست در برابر اراده انصارالله
تام شارپ در روزنامه تلگراف در گزارشی درباره شکست عملیات «نگهبان رفاه» در ایجاد بازدارندگی در برابر حملات دریایی یمن نوشت: این ائتلاف نه تنها نتوانست یمنی‌ها را منصرف کند؛ بلکه بر شدت و دقت هدفگیری کشتی‌هایی که به هر جهت ارتباطی با اسرائیل داشتند، افزود. شبکه بلومبرگ نیز در گزارشی پیرامون خروج ناوهای امریکایی از آب‌های منطقه تأکید کرد که پس از ماه‌ها تلاش برای توقف عملیات دریایی یمن در حمایت از غزه، ناکامی آشکار و اعلام شده امریکا در دستیابی به این هدف، واشنگتن را وادار کرد تا دیدگاه خود را نسبت به راهبرد دریایی خود تغییر دهد و به ناتوانی در دستیابی به «بازدارندگی» اعتراف کند.
 
 
دستگیری مدیر تلگرام در فرانسه
کانال‌های تلویزیون FT1  و BFM TV به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند، مؤسس و مدیر عامل و میلیاردر روسی- فرانسوی برنامه پیام رسان تلگرام، عصر شنبه در فرودگاهی در حومه پاریس دستگیر شد. کانال تلویزیونی FT1  در وب‌سایت خود گزارش داد پاول دورف، مؤسس و مدیرعامل تلگرام با جت شخصی خود در حال سفر بود و افزود که او در فرانسه به عنوان بخشی از تحقیقات اولیه پلیس بازداشت شده است. وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام فرانسه اعلام کرد سفارت این کشور در پاریس در حال شفاف‌سازی وضعیت پیرامون دورف است و از سازمان‌های غیر‌دولتی غربی درخواست کرد تا خواستار آزادی او شوند.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳