خبر

 ساحلی‌بازان والیبال از نیمه نهایی جا ماندند
تیم ملی والیبال ساحلی ایران با باخت مقابل استرالیا از صعود به جمع چهار تیم برتر تور آزاد تائو یو آن جا ماند. رقابت‌های تور آزاد والیبال ساحلی تائو یو آن از اول شهریورماه به میزبانی چین‌تایپه شروع شد که ساحلی‌بازان ایران بعد از شکست ژاپن، استرالیا و تایلند در دور مقدماتی، مرحله اول حذفی هم مالزی را 2 بر صفر برد و به جمع 8 تیم اول رسید، باخت 2 بر یک مقابل استرالیا، اجازه صعود آنها را به جمع چهار تیم اول نداد.


بلیت ۷۵۰ یورویی برای پارالمپیک
برگزارکنندگان بازی‌های پارالمپیک قیمت بلیت مراسم افتتاحیه این بازی‌ها را در سه سطح تعیین کرده‌اند که از ۱۵۰ تا ۷۵۰ یورو متغیر است.
 برای مراسم هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۳۰ هزار بلیت رایگان پیش‌بینی شده است، پایین‌ترین قیمت تعیین‌شده  برای هر بلیت هم۱۵۰ یورو است. 450 و ۷۵۰ یورو دو قیمت دیگر تعیین‌شده است.
 افتتاحیه شامگاه چهارشنبه ۷ شهریور در میدان کنکورد و خیابان شانزه‌لیزه برگزار می‌شود.


قدسی‌نژاد اولین مدال
نجات غریق را گرفت
حمید قدسی‌نژاد ملی‌پوش نجات غریق ایران، اولین مدال ماده ۱۰۰ متر مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی استرالیا را گرفت. در اولین روز مسابقات قهرمانی جهان نجات غریق که در گلدکست استرالیا در حال برگزاری است، حمید قدسی‌نژاد در ماده ۱۰۰ متر حمل آدمک با تیوپ و فین با ثبت رکورد ۱:۰۲:۰۷ در رده سنی ۴۰-۴۴ سال مدال برنز را برای ایران گرفت.

مختاری: امیدوارم دعای شهدا بدرقه راه ما باشد
نایب قهرمان پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو در آستانه اعزام به بازی‌های پارالمپیک پاریس ابراز امیدواری کرد پاداش سکوی قهرمانان پارالمپیک با المپیک یکسان شود. علیرضا مختاری، ملی‌پوش پارادوومیدانی کشورمان درباره حضورش در پارالمپیک پاریس گفت: «من سومین‌بار است که در پارالمپیک شرکت می‌کنم. در ریو به دلیل فوت مادرم چهارم شدم و در توکیو هم نایب قهرمان و امیدوارم در پاریس مدال طلا کسب کنم.»
مختاری با بیان اینکه مثل یک سرباز برای افتخارآفرینی تلاش می‌کند، ادامه داد: «ما به عنوان سرباز بین‌المللی کشورمان به میدان می‌رویم. وظیفه ما شاد کردن دل مردم است و امیدوارم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. ورزشکاران با یاد و پلاک یک شهید راهی پاریس شدند و امیدوارم دعای شهدا بدرقه راه ما باشد تا بتوانیم دل مردم عزیزمان را شاد کنیم.»
نایب قهرمان پارالمپیک توکیو در آستانه شروع این بازی‌ها درخواستی هم از رئیس‌جمهور داشت: «از رئیس‌جمهور محترم تقاضا دارم پاداش پای سکوی ما با المپیکی‌ها یکی شود و فکری هم به حال وضعیت اشتغال و مسکن ما بکنند. امیدوارم با این درخواست موافقت شود و دل ورزشکاران پارالمپیکی در آستانه مسابقات شاد شود و روحیه مضاعف بگیرند.»

 
دختر لژیونر هندبال در لیگ رومانی
فاطمه خلیلی بهفر دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان ایران برای فصل جدید با باشگاه هندبال
 csm Iasi رومانی تمدید کرد. او که سال قبل هم در این تیم حضور داشت، یک فصل دیگر در لیگ رومانی بازی می‌کند.
خلیلی بهفر تا سال 2021 در لیگ هندبال ایران در چهار تیم هدف‌پویان جوان، نفت و گاز گچساران، چمران لارستان و اشتادسازه بازی کرد و بعد از آن به آنادولو آنتالیا ترکیه پیوست و با 129 سیو در جمع 5 دروازه‌بان برتر سوپرلیگ ترکیه قرار گرفت.


درآمد میلیاردی مربیان کشتی
تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس ۲ طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد و کشتی آزاد نیز توانست ۳ نقره و یک برنز کسب کند.
با پایان این بازی‌ها اولین پاداش به مربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی پرداخت شد. حسن رنگرز سرمربی کشتی فرنگی ۵ میلیارد تومان و محسن کاوه سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ۲ میلیارد تومان گرفتند. کادر فرنگی تیم ملی هر کدام حدود ۹۰۰ میلیون تومان و آزاد ۵۰۰ میلیون تومان پاداش گرفتند. مبلغ پاداش برای کادرفنی ۵۰ درصد طلا بوده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳