بازگشت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از 9 ماه خانه نشینی

پژمان درستکار: امیدوارم به کار کشتی بیایم

محسن وظیفه
خبر‌نگار


 همان‌طوری‌که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود تغییر و تحولات در تیم ملی کشتی آزاد انجام شد و پژمان درستکار به جای محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شد.
در حالی که بعد از المپیک پاریس خبر استعفای حسن رنگرز از تیم ملی کشتی فرنگی مطرح شد اما فعلاً او در سمتش ابقا شده اما محسن کاوه که با کسب سه نقره و یک برنز یکی از بهترین نتایج تاریخ کشتی آزاد در المپیک را گرفته بود، از تیم ملی کشتی آزاد کنار رفت و پژمان درستکار جای او را در تیم ملی گرفت.
در حالی که درستکار بعد از المپیک توکیو هم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شده بود و بعد از حضور در سه دوره جهانی 2021، 2022 و 2023 بعد از جهانی سال گذشته صربستان از سرمربیگری تیم ملی کنار رفت. به همین دلیل هم شاید انتخاب دوباره درستکار یک نوع عقب‌گرد برای فدراسیون دبیر باشد.
در سه سالی که از المپیک توکیو تا الان سپری شده، برای سومین‌بار است که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد تغییر کرده و مشخص نیست با این همه تغییر این تیم چگونه می‌خواهد کار خود را پیش ببرد. علم روز می‌گوید یک مربی برای ساختن یک تیم باید از المپیک تا المپیک سرمربی باشد اما پژمان درستکار بعد از جهانی گذشته کنار رفت و محسن کاوه آمد و حالا کاوه بعد از نزدیک به 9 ماه کار و کسب یک نتیجه نسبتاً درخشان کنار می‌رود.
در حکم رئیس فدراسیون کشتی برای درستکار آمده است: «تلاش خستگی‌ناپذیر و کوشش بی‌وقفه برای رساندن تیم ملی کشتی آزاد به جایگاهی رفیع‌تر، مورد انتظار مردم ایران است و مادامی که این سعی و تلاش به کامل‌ترین شکل ممکن ادامه داشته باشد، سرمربی و کادرفنی، مورد حمایت قاطع فدراسیون کشتی قرار خواهند داشت.»
 در این حکم هیچ اشاره‌ای به مدت زمان حضور درستکار نشده است اما باید درستکار تا المپیک لس‌آنجلس بماند تا نتیجه کار خود را ببیند.
پژمان درستکار که بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد سکوت اختیار کرده، در گفت‌و‌گویی کوتاه درباره بازگشت دوباره‌اش به کشتی گفت: «به هر حال این قرعه به نام من افتاد؛ این دستور علیرضا دبیر بود که برای کمک به کشتی برگردم و امیدوارم که بتوانم برای کشتی مثمرثمر باشم.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳