حوادث جهان

 واژگونی مرگبار قایق مهاجران در سواحل یمن
دستکم ۱۳ نفر بر اثر واژگونی قایق‌شان در سواحل یمن جان خود را از دست دادند.به گزارش بی بی سی، سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید ۱۱ مرد و دو زن در میان غرق‌شدگان هستند.
در همین حال، جستجو برای یافتن ۱۴ نفر دیگر که هنوز ناپدید هستند، ادامه دارد.به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، این قایق با ۲۵ اتیوپیایی و دو تبعه یمنی خدمه قایق، جیبوتی را ترک کرده بود.علت غرق این قایق هنوز مشخص نیست.

تصادف اتوبوس زائران پاکستانی با 12 کشته
مقامات پاکستان اعلام کردند که بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره‌ای در ایالت «بلوچستان» در این کشور ۱۲ نفر کشته و ۲۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، اتوبوس حامل زائران در مسیر بازگشت از عراق و ایران در منطقه «مکران» واقع در ایالت بلوچستان به دلیل سرعت بالا واژگون شد.  این حادثه در منطقه «لاسبلا» زمانی رخ داد که راننده کنترل این وسیله نقلیه را به دلیل از کار افتادن ترمز از دست داده بود.
 مسافران از استان پنجاب شرقی برای زیارت سفر کرده بودند.گفته می شود که مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و وضعیت جسمانی تعدادی از آنها وخیم است.
 
رانش مرگبار زمین در نپال
سه خانه بر اثر رانش زمین در مرکز نپال تخریب شد که ۶ کشته و ۴ ناپدید بر جا گذاشت.
به گزارش شینهوا، کاوشال نوپان، سخنگوی پلیس منطقه گفت:  یک پل بر روی یک نهر محلی به خاطر سیلاب تخریب شده و رفت و آمد با سایر بخش‌های این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.به گفته پلیس نپال، بلایای ناشی از باران‌های موسمی ۱۹۵ کشته، ۲۴۷ زخمی و ۴۹ نفر مفقود داشته است.
 
پیدا شدن مین ضد تانک، ساحل فرانسه را تعطیل کرد
فرمانداری استان کورس فرانسه از تعطیلی موقت ساحل «پوتی کاپو» در پی کشف ۶ مین قدیمی ضدتانک در آب‌های این منطقه خبر داد.بنا بر اعلام مقامات این استان جزیره‌ای واقع در جنوب فرانسه، این مین‌های ضد تانک روز سه‌شنبه ۲۰ اوت توسط غواصان گارد ساحلی در پنج متری ساحل «پتی کاپو» در شهر آژاکسیو کشف شدند و پس از آن به عنوان یک اقدام امنیتی، ورود به این ساحل ممنوع شده است.به گزارش رسانه‌های منطقه، یک روز پس از کشف این مین‌ها نیز تیمی از متخصصان با هلیکوپتر برای پاکسازی به منطقه اعزام شدند و فرماندار کورس از همگان خواسته است تا پایان عملیات مین‌روبی و پاکسازی، از ورود به مناطقی که از لحاظ امنیتی خطرناک تعریف شده، خودداری کنند.
او همچنین از افرادی که احتمالاً چنین وسایل انفجاری را کشف می‌کنند، درخواست کرد تا آنها را جابجا نکنند و بلافاصله با مقامات منطقه تماس بگیرند. این اولین بار نیست که مواد منفجره در سواحل فرانسه پیدا می‌شود.
 
حمله سوسک‌ها به هواپیمای مراکشی
 مسافران پروازی که پنجشنبه هفته گذشته پس از گذراندن تعطیلاتشان در کازابلانکای مراکش به منچستر بریتانیا بازگشتند، با گذشت چند روز موفق به دریافت چمدانشان نشدند. البته معلوم نیست که اصلاً هنوز به گشودن چمدان‌هایی که با هجوم سوسک‌ها در قسمت بار هواپیما مواجه شدند، رغبتی داشته باشند.کارن گی، یکی از مسافران این پرواز گفت: «تگ پروازم را که چک می‌کنم می‌بینم که چمدان‌هایم به منچستر رسیده‌اند.»
با این حال کمی بعد مشخص شد قسمت بار هواپیما مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بود و در نتیجه، به دلایل بهداشتی و امنیتی هیچ کدام از کارکنان فرودگاه اجازه نزدیک شدن به قسمت بار و چمدان‌ها را دریافت نکرده بودند.البته سوسک‌ها تنها به یکی از محفظه‌های بار هواپیما هجوم برده بودند و بنابراین برخی از مسافران پرواز چمدان‌هایشان را دریافت کردند.
در نتیجه جای کافی برای چمدان‌های مسافرانی که قصد سفر از منچستر به کازابلانکا را داشتند، فراهم شد.این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سپس بریتانیا را به مقصد فرودگاه بین‌المللی کازابلانکا ترک کرد و از مسافرانی که در فرودگاه منچستر منتظر چمدان‌هایشان بودند خواسته شد که بدون دریافت چمدان‌هایشان به خانه بروند.
چمدان‌ها در مراکش از هواپیما تخلیه شد و این بوئینگ ۱۵ ساله همان شب به آبوجا در نیجریه و سپس به مقاصد زیادی از جمله ژنو و پاریس پرواز کرد.چمدان‌ها با پرواز بعدی هواپیمایی مراکش هم که روز یکشنبه از کازابلانکا در فرودگاه منچستر به زمین نشست، فرستاده نشدند.
او که خود در صنعت گردشگری فعال است، گفت: «چمدان من پارچه‌ای است و به همین خاطر می‌ترسم که سوسک‌ها بتوانند به راحتی واردش شوند و در آن تخم‌گذاری کنند. مخصوصاً که معروف است آن‌ها بسیار انعطاف پذیر و مقاومند و از بمباران هسته‌ای هم جان سالم به در  می‌برند. خلاص شدن از شرشان کار بسیار دشواری است.»

7قربانی در سیل و رانش زمین در اندونزی
سازمان مدیریت بلایای طبیعی و آژانس‌های امداد و نجات اندونزی اعلام کرد که در پی وقوع سیل و رانش زمین در استان «ملوک شمالی» در این کشور، حداقل هفت نفر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش شینهوا، همچنین در این حوادث چندین نفر دیگر هم مفقود شدند. یکی از مقامات محلی گفت که بارندگی شدید باعث بروز فاجعه در شهر «ترنات» شد.
وی افزود: تاکنون در این حوادث هفت نفر کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.  ساکنان آسیب دیده نیاز فوری به چادر، لوازم، تشک و سایر اقلام ضروری دارند.