از گوشه و کنار ایران

بخشش قاتل به حرمت اربعین حسینی
خانواده مقتول در حالی که 4 ساعت به اجرای حکم قاتل فرزندشان مانده بود با تلاش‌ هیأت صلح و سازش و به حرمت ایام سوگواری امام حسین(ع) مرد زندانی را بخشیدند.
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سه سال پیش نزاعی بین ۲ نفر در یکی از روستاهای شهرستان اندیکا رخ داده بود که منجر به قتل یکی از افراد درگیر شد. پس از انجام فرآیند تحقیقات و رسیدگی، حکم قصاص قاتل صادر شد و در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. سپس برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد. در این پرونده جلسات صلح و سازش متعددی با حضور بزرگان و ریش‌سفیدان برگزار شد اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند. قاتل در سه سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده مقتول به کار بسته بود اما همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو بود تا اینکه چهار ساعت مانده به اجرای حکم قصاص این بار با تلاش رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا، اعضای شعبه ۵۱ شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با گذشت اولیای دم به حرمت اربعین حسینی و به عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل صرف‌نظر کردند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

تصادف مرگبار خودروی پلیس در بافت
 فرمانده انتظامی شهرستان بافت از وقوع حادثه برای تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد. سرهنگ آرامون در تشریح این خبر گفت: حوالی ساعت ۲۱ پنجشنبه یک تیم از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافت که درصدد انجام یک مأموریت شبانه عازم شهرستان ارزوئیه بودند، حوالی پل «سیدعلی موسی» به سبب لغزندگی جاده ناشی از باران سیل‌آسای اخیر دچار سانحه رانندگی شدند. در این حادثه در اثر برخورد خودروی مأموران با یک دستگاه خودروی دیگر یکی از مأموران پلیس آسمانی شد و سه نفر دیگر از همکاران به همراه راننده خودروی مقابل مجروح و روانه بیمارستان شدند.
 
واژگونی اتوبوس زائران به دلیل مشکل ترمز
 رئیس پلیس راه انتظامی استان لرستان نقص فنی در سیستم ترمز را عامل واژگونی اتوبوس در محور بروجرد - خرم‌آباد اعلام کرد.
سرهنگ محمد زارعی در تشریح این خبر اظهار داشت: ساعت ۲۳:۱۵ پنجشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی اتوبوس در محور بروجرد- خرم‌آباد، حدفاصل گردنه زالیان، بلافاصله عوامل انتظامی، پلیس راه و دستگاه‌های امدادی در محل حاضر شدند. بر اثر این واژگونی پنج نفر از مسافران مجروح شده  توسط دستگاه‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. اتوبوس حامل ۴۰ مسافر بود که از مبدأ قم به مرز شلمچه می‌رفت. برابر اعلام کارشناسان علت واژگونی نقص فنی در سیستم ترمز تشخیص داده شده است.
 
مرگ 5 سرنشین پیکان در جاده سنندج
انحراف به چپ ناشی از خواب‌آلودگی راننده نیسان در محور «سنندج- دیواندره» پنج سرنشین خودروی پیکان را به کام مرگ کشاند.سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌ بر وقوع تصادف در کیلومتر ۱۴ محور «سنندج - دیواندره» بلافاصله عوامل پلیس راه در محل حادثه حاضر شده و در بررسی‌ها دریافتند برخورد یک دستگاه نیسان با یک دستگاه پیکان باعث آتش‌سوزی پیکان شده و راننده و ۴ سرنشین آن هم در دم فوت کرده‌اند. کارشناسان علت این سانحه مرگبار را انحراف به چپ نیسان ناشی از خواب‌آلودگی راننده دانستند.
 
مرد چهارمحالی به خاطر شلیک سهوی به همسرش بازداشت شد
شلیک ناگهانی اسلحه بادی و برخورد به زن جوان منجر به مرگ وی شد.یعقوب شکوهی فرماندار اردل از توابع شهرستان چهارمحال و بختیاری گفت: شامگاه چهارشنبه گزارش یک فقره قتل غیرعمد در اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن پدر خانواده در نحوه استفاده از سلاح بادی به پلیس گزارش شد.بررسی‌ها نشان داد پدر خانواده بر اثر بی‌احتیاطی و آشنا نبودن با نحوه استفاده از سلاح، باعث شلیک شده و در این حادثه ساچمه به همسر وی برخورد کرده و زن جوان کشته شده است. فرماندار اردل گفت: پس از بررسی‌های انجام شده و گرفتن اظهارات اعضای خانواده، دستور اولیه صادر و پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.
 
انهدام باند سارقان مسلح در یزد
  سارقان مسلح خشن که در شهرهای استان یزد اقدام به سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد گفت: همزمان با سرقت مسلحانه از یک طلافروشی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و تیم کارآگاهان پلیس موفق شدند با اقدامات فنی و شناسایی سارقان، آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.فرمانده انتظامی یزد با اشاره به کشف یک اسلحه کلاشینکف و فشنگ آن از سارقان گفت: این سارقان که ۲ نفرشان بومی و ۲ نفرشان غیربومی هستند به سرقت‌ خودرو و موتورسیکلت‌های سنگین در شهرستان‌های اردکان، زارچ و اشکذر اعتراف کردند. اقدام به قتل نیز از دیگر جرم‌های این سارقان است که در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه پرونده مجرمان به دستگاه قضا تحویل داده شده است، تصریح کرد: خواهان برخورد و اشد مجازات برای این افراد هستیم.

دستگیری عاملان کشتار 56 کبوتر وحشی
 عاملان قتل‌عام ۵۶ کبوتر وحشی در منطقه کیلان دماوند در عملیات مشترک محیطبانان و نیروی انتظامی دستگیر شدند.ارشد محیط‌دار نقی میرزاکریمی رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تشریح این خبر اظهار داشت: در عملیات مشترک محیطبانان پاسگاه محیطبانی کوه سفید و کلانتری کیلان ۳ نفر که به‌صورت حرفه‌ای اقدام به شکار غیرمجاز ۵۶ کبوتر وحشی کرده بودند، دستگیر و با دستور مقام قضایی بازداشت شدند. از این متخلفان ۲ قبضه سلاح «پی سی پی» که از سلاح‌های تهدیدگر برای قتل‌عام حیات وحش محسوب می‌شود و یک قبضه سلاح شکاری کالیبر ۱۲ و لاشه ۵۶ کبوتر وحشی و سایر ادوات جرم کشف و توقیف شد و پرونده در دادسرای دماوند در حال رسیدگی و پیگیری است.وی سلاح پی سی پی را عامل خاموش قتل‌عام حیات وحش کشور دانست و گفت: امیدواریم مراجع ذیصلاح در اسرع وقت نسبت به ساماندهی و ضابطه‌مند کردن خرید و فروش و حمل و نگهداری این سلاح‌ اقدام نمایند.

5 کشته در واژگونی سمند
 واژگونی سمند در محور بلداجی به حمزه‌علی در استان چهارمحال و بختیاری باعث جان باختن پنج نفر شد.محمود شمسی‌پور رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ساعت سه صبح جمعه پس از اطلاع به مرکز دیسپچ اورژانس استان، آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. پس از رسیدن کارشناسان عملیاتی اورژانس استان در صحنه تصادف و کنترل علائم حیاتی سرنشینان، مشخص شد هر پنج نفر سرنشین این سواری به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی