صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

رئیس شاباک: تروریسم یهودی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است

هراس صهیونیست‌ها از فـــروپاشـــی

همزمان با افزون شدن تهدیدات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، تحولات تنش‌آفرین داخلی در سرزمین‌های اشغالی و تحلیل رفتن امنیت برای ساکنین صهیونیست‌ نیز شاکله اسرائیل را تحت مخاطرات جدی قرار داده است. فارغ از مبارزات گروه‌های مقاومت فلسطینی و تداوم جنگ و جنایت در غزه، اقدامات خشونت‌بار نیروهای نظامی و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان و همچنین تعرض به مسجدالاقصی با برافروختن انگیزه و در نهایت آتش در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، به اعتراف مقامات رژیم، تهدید علیه اسرائیل را در سطح تجدید طوفان‌الاقصی فعال کرده است.
در همین راستا، روز گذشته رئیس شاباک نسبت به اقدامات وزرای راست افراطی کابینه نتانیاهو هشدار داد و گفت: «تروریسم یهودی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است».
رونن بار رئیس شاباک، به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و سایر وزرا طی نامه‌ای خاطر‌نشان کرد‌: اقدامات خشونت‌بار یهودیان شهرک‌نشین در کنار تعرض ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی به مسجد‌الاقصی، آسیب غیرقابل توصیفی به اسرائیل وارد می‌کند.
او شرایط وخیم در سرزمین‌های اشغالی را چنین توصیف کرد: «من این نامه را با درد و ترس شدید، به عنوان یک یهودی، یک اسرائیلی و عضوی از نیروهای امنیتی برای شما می‌نویسم.»
به نوشته تایمز اسرائیل، این نامه برای بن گویر ارسال نشده بود، زیرا بنا بر گزارش‌ها، او خواستار برکناری رونن بار در جلسه کابینه شد و زمانی که نتانیاهو و سایر وزرا از او دفاع کردند، در یک حرکت اعتراضی بیرون رفت.
وی با اشاره به فعالیت‌های رهبران گروه «فتیان التلال» (گروهی از شهرک‌نشینان) در کرانه باختری گفت: آنها می‌خواهند کاری کنند که کنترل اوضاع از دست برود. جنایت‌های یهودیان در کرانه باختری به اسرائیل آسیبی می‌زند که نمی‌توان توصیف کرد.
رونن بار می‌نویسد: «این جریان از مدت‌ها پیش به بستری برای فعالیت‌های خشن علیه فلسطینی‌ها تبدیل شده است. من هیچ‌گاه با استفاده از عبارت «جرایم ملی‌گرایانه» در این موارد موافق نبوده‌ام. کار آنها جرم نیست چون آنها دارند از خشونت برای ارعاب و ایجاد هراس استفاده می‌کنند. کارشان تروریسم است.» او اقدامات تروریستی این گروه را ناشی از احساس امنیت و اطمینان و همچنین توزیع گسترده سلاح توسط بن گویر پس از 7 اکتبر دانست.
ادبیات به کار رفته در این نامه نیز بیانگر عمق هراس و نگرانی در میان مقامات رژیم صهیونیستی در رابطه با تکرار سناریوهای جدید حتی در قامت طوفان‌الاقصی توسط فلسطینیان کرانه باختری است. میزان افزایش خشونت‌ها در میان فلسطینیان سبب شده که راهبردهای جدیدی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در این منطقه پیاده‌ شود. افزایش حملات مشترک حماس و جهاد اسلامی علیه نظامیان صهیونیست در این منطقه و ترور یکی از رهبران نظامی جنبش فتح در لبنان توسط اسرائیل، گویای طرح‌ریزی عملیات جدید مقاومت در کرانه باختری است، اما این نگرانی‌ها محدود به پیامدهای افزایش تروریسم از سوی شهرک‌نشینان نیست و بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی نیز در مورد خام‌اندیشی در ایجاد یک جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان که با ترغیب وزرای افراطی صورت می‌گیرد، به نتانیاهو هشدار داده‌اند. اخیراً بن گویر با رد هر گونه مذاکره‌ای با حزب‌الله از نتانیاهو خواست تا علیه حزب‌الله اعلام جنگ کند. در همین رابطه، روز گذشته آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» با هشدار به نتانیاهو برای جنگ‌افروزی در شمال، شلیک صدها موشک و پهپاد به شمال اسرائیل را دلیلی بر ناتوانی کابینه برای مقابله با حزب‌الله دانست و تأکید کرد: چالش‌ها در شمال فراتر از قدرت و توانایی کابینه کنونی است و لذا فعالیت این کابینه نباید ادامه داشته باشد. چندی پیش نیز یک ژنرال عالیرتبه صهیونیست اعلام کرده بود، در صورت تداوم جنگ فرسایشی با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی در کمتر از یک‌ سال رو به فروپاشی خواهد رفت. وی همچنین گفت:‌«به نظر می‌رسد اخیراً گالانت از خواب بیدار شده و در کمیته خارجی و امنیت کنست اعلام کرده پیروزی قطعی دست‌یافتنی نیست زیرا در حال از دست دادن نیروهای خود هستیم بدون آنکه به هدف اصلی خود دست پیدا کنیم.» پیش‌تر بن گویر و اسموتریچ، وزیران تندرو کابینه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرده بودند که در صورت موافقت با توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا، از کابینه ائتلافی وی خارج شده و آن را سرنگون خواهند کرد.
رئیس شاباک در ادامه نامه خود، رژیم صهیونیستی را در معرض خطر مشروعیت‌زدایی در جهان و حتی در میان بزرگ‌ترین متحدان خود دانست. در تأیید اظهارات و نگرانی‌های عمومی رئیس شاباک، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چنین ابراز داشت که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل، فردی بی‌مسئولیت و خطری علیه امنیت اسرائیل است اما رونین بار، رئیس شاباک به وظایف خود عمل می‌کند.
از زمان آغاز جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان، یورش‌ها و تجاوزات خود را در کرانه باختری افزایش داده‌اند. این یورش‌ها تاکنون منجر به شهادت صدها فلسطینی و زخمی شدن هزاران نفر شده است. برخی مسئولان صهیونیست بارها نسبت به انفجار اوضاع در کرانه باختری هشدار داده‌اند. چندی پیش مسئول سابق شاباک نسبت به افزایش چشمگیر عملیات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و امکان تکرار حادثه هفتم اکتبر هشدار داد.

 

بــــرش

هلاکت ۶۹۵ نظامی رژیم صهیونیستی
از ابتدای جنگ غزه
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت ۶۹۵ نظامی این رژیم از ابتدای جنگ علیه ساکنان نوار غزه و در درگیری با نیروهای مقاومت خبر داد. به گزارش شبکه الجزیره، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان نوار غزه تا کنون، ۶۹۵ نظامی رژیم اسرائیل کشته و ۶۴۵ نظامی دیگر این رژیم نیز بشدت مجروح شدند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شمار مجروحان ارتش این رژیم طی این مدت را چهار هزار و ۳۵۷ نفر اعلام کرد که ۲ هزار و ۲۳۲ نفر آنها از آغاز حمله زمینی به غزه زخمی شده‌اند. وی افزود: ۱۸۵ نظامی اسرائیل همچنان در بیمارستان‌های این رژیم تحت درمان هستند که حال ۲۱ نفر از آنها وخیم است. تحلیلگران معتقدند که در جریان نبرد کنونی در نوار غزه، صهیونیست‌ها تلاش زیادی برای دستکاری در آمار تلفات خود کرده‌اند.نکته جالب توجه اینجاست که خود صهیونیست‌ها هم درباره آماری که ارتش و مقامات این رژیم از تلفات مقاومت می‌دهند، شک و تردید دارند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در دسامبر گذشته با تردید درباره آمار ارائه شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در زمینه تلفات این ارتش در جنگ غزه، گزارش داد که تفاوت زیادی میان آمار ارتش با آمار رسمی بیمارستان‌ها درباره تلفات در میان نظامیان وجود دارد؛ به طوری که تا این تاریخ بیمارستان‌ها ۴ هزار و ۵۹۱ زخمی را پذیرش کرده‌اند، اما ارتش تعداد زخمی‌ها را تنها یکهزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرده است. این رسانه صهیونیستی بلافاصله مجبور شد در سایه سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی گزارش خود را پس بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی