صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

تصویب اختصاص اعتبار نظام بانکی به بورس

سهامداران بازار سرمایه روزهای پر رونق را تجربه می‌کنند

در جلسه اخیر فوق‌العاده هیأت عالی بانک مرکزی، تخصیص اعتبار ویژه برای حمایت از بازار سرمایه به تصویب رسید.
همچنین هیأت عالی بانک مرکزی مصوب کرد، تملک واحد سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه توسط مؤسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس‌کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر دو سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار لحاظ نشود. بر اساس این گزارش، مبلغ مصوبه مزبور 10 هزار میلیارد تومان بوده و حسب درخواست مؤسسات اعتباری و به تشخیص رئیس‌کل بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد. همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی از سازمان بورس خواست که دغدغه سهامداران در نحوه تزریق این منابع به بازار سرمایه را مبنا قرار داده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این مبلغ به صورت تأثیرگذار در بازار سرمایه نقش‌آفرینی کند.
 
رشد ۴۶۵۳ واحد شاخص
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته با 4 هزار و ۶۵۳ واحد رشد در ارتفاع ۲‌ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با ۳۴۸ واحد افزایش به ۶۳۹ هزار و ۲۹ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۱۸۶ واحد رشد به ۳۴۱ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.
معامله‌گران در بورس تهران، روز گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۱۷۴ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند. نمادهای «تاپیکو، شهنا، فملی، فولاد، شهدیس، نوری و شستا» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.
بر پایه این گزارش، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۲ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.
معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۷۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۹۳ هزار و ۳۴۸ واحد معامله دادوستد کردند.
نمادهای «شاوان، خاور و فصبا» بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی