صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

حملات پهپادی مقاومت عراق علیه رژیم صهیونیستی
مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شامگاه سه‌شنبه یک «هدف حیاتی» متعلق به رژیم اشغالگر اسرائیل در بندر «ام‌الرشراش» (ایلات) را مورد هدف پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق همچنین تأکید کرد که در یک روند تصاعدی به هدف قرار دادن مواضع اشغالگران ادامه خواهد داد. مقاومت عراق یکشنبه گذشته نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هفته گذشته یک هدف نظامی در جولان اشغالی را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادند.

کشتی یونانی در دریای سرخ هدف قرار گرفت
انگلیس از حمله به یک کشتی با پرچم یونان در دریای سرخ خبر داد که در اثر آن، کنترل این کشتی از دست خدمه آن خارج شده است. سازمان تجارت دریایی انگلیس (امبری) ساعاتی بعد از اعلام وقوع حادثه دریایی گزارش داد که کشتی‌ای که امروز در دریای سرخ هدف قرار گرفته، پرچم یونان را حمل می‌کرد که بعد از هدف قرار گرفتن، هدایت سکان آن از دست خارج شده است.
 بر اساس این گزارش، کشتی کانتینربر «سونیون» اعلام کرده است که هدف حمله دو قایق و سه پرتابه قرار گرفته است. پیش از این نیز کشتی‌های یونانی مرتبط با رژیم اسرائیل در دریای سرخ هدف قرار گرفته بود. تا این لحظه کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و ارتش یمن هم بیانیه‌ای در این ارتباط صادر نکرده است.

بمباران یک مدرسه و چادرهای آوارگان فلسطین
ارتش رژیم اشغالگر در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، روز چهارشنبه مدرسه «صلاح الدین» وابسته به آژانس آنروا را در غرب غزه بمباران کرد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه گزارش داد در این جنایات، تاکنون چهار نفر به شهادت رسیدند. ارتش اشغالگر امروز همچنین چادرهای آوارگان فلسطینی را در شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس بمباران کرد که بر اثر آن هفت فلسطینی از جمله ۲ کودک و پنج زن به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی همچنین مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای قرار داد. در این حملات ۱۳ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند. شهدا و مجروحان به بیمارستان ناصر در شهر خان یونس منتقل شدند.

پوتین به داوطلبان چچنی: ما شکست ناپذیریم
رئیس‌جمهور روسیه در جریان نخستین سفرش به منطقه چچن پس از ۱۳ سال، به همراه «رمضان قدیروف» از نیروهای چچنی و داوطلبان آماده برای جنگ با اوکراین بازدید کرد. این نیروها بویژه در عملیات پاکسازی کورسک نقش دارند. این سفر از پیش اعلام نشده از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به منطقه اکثراً مسلمان‌نشین چچن در قفقاز شمالی، در حالی انجام می‌شود که مسکو با نفوذ نیروهای اوکراینی به منطقه «کورسک» فدراسیون روسیه مقابله می‌کند و ضربات تازه‌ای را به آنها وارد کرده است و در این میان، نیروهای چچنی نقش‌آفرینی کرده‌اند. بر اساس متنی که در وب‌سایت کرملین منتشر شده، پوتین به سربازان دانشگاه نیروهای ویژه روسیه، یک مدرسه آموزشی در گودرمس چچن، گفت: «تا زمانی که مردانی مانند شما داریم، کاملاً شکست‌ناپذیر هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی