صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

رویارویی نیروهای مقاومت با ارتش صهیونیستی در کرانه باختری تشدید شده است

اسرائیل در کابوس تجدید 7 اکتبر

درحالی که رژیم صهیونیستی با همدستی امریکا با تحمیل شرایط جدید در مذاکرات در تلاش برای تداوم جنایات خود علیه مردم غزه است، سایه یک عملیات گسترده و همه‌جانبه در قامت 7 اکتبر از سوی کرانه باختری سرزمین‌های اشغالی را تهدید می‌کند.
طی روزهای گذشته منابع خبری از تشدید مبارزه نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها در کرانه باختری خبر دادند. نیروهای مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته در کرانه باختری ۳۳ عملیات انجام دادند و در جریان این حملات خسارت‌های سنگینی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد شده است. مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» در گزارشی تأکید کرد که در عملیات‌های 24 ساعت گذشته 5 مورد درگیری و عملیات تیراندازی، انفجار 4 مورد بمب، 2 مورد مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست، پرتاب 6 مورد بطری آتش‌زا، واژگونی خودروهای شهرک‌نشینان صهیونیست و 11 مورد درگیری و نیز 4 مورد تظاهرات ثبت شده است.
به همین دلیل روز گذشته مسئول سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» به سران تل آویو درباره تشدید حملات به شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در کرانه باختری رود اردن و تکرار حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در این منطقه هشدار داد. «یوسی امروسی» مسئول سابق شاباک با اشاره به آمار افزایش چشمگیر عملیات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با وجود ۶۰ مورد یورش نظامیان این رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری برای مقابله با این مبارزان و نیز بازداشت بیش از چهار هزار و چهارصد شهروند فلسطینی گفت: «در واقع این آمار و ارقام جنون‌آمیز است زیرا حملات بزرگی را با استفاده از بمب، تیراندازی و سلاح سرد شامل می‌شود که مرگ آفرین است. کرانه باختری مدت‌هاست که شعله‌ور شده است و از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه به شکل قابل ملاحظه‌ای بر شدت آن افزوده شده است.» امروسی تأکید کرد که ارتش و شاباک و نهادهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری با چندین چالش روبه رو هستند؛ نخست ورود بمب‌ها از طریق مرز اردن به کرانه باختری، دوم تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان در جاده‌های کرانه باختری، سوم هم وجود تیراندازی به سمت شهرک نشینان در اطراف شهر جنین در کرانه باختری و مورد چهارم نیز به استقرار گردان‌های (مبارزان فلسطینی) تحت نظارت شبکه‌های حماس، جهاد اسلامی، فتح و جبهه مردمی (برای آزادی فلسطین) در شهرهای بزرگ کرانه باختری مانند جنین و طولکرم دلالت دارد. این مسئول سابق شاباک تصریح کرد که انگیزه جوانان فلسطینی موجب افزایش شمار حملات می‌شود. در این میان، نقش شبکه‌های اجتماعی در توسعه این پدیده آشکار است. جوانان فلسطینی ترسی از بازداشت ندارند و فایل‌های ویدیویی خود را در شبکه «تیک تاک» منتشر می‌کنند و این اقدام، از آنها چهره‌های سرشناس محلی ساخته و آنها را تشویق به اجرای حملات بیشتری می‌کند. امروسی درباره الگو‌برداری مبارزان فلسطینی در کرانه باختری از عملیات طوفان‌الاقصی در نوار غزه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «خطر الگوبرداری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان‌الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کرانه باختری وجود دارد. جوانان کرانه باختری برای اجرای عملیات علیه شهرک‌های اسرائیلی در نزدیک خط تماس انگیزه دارند.

رژیم صهیونیستی: سازمان ملل باید محو شود
وضعیت متشنج در سرزمین‌های اشغالی همراه با تنگ‌تر شدن دایره تهدید مقاومت از یکسو و فشارهای بین‌المللی به رغم حمایت‌های امریکا از سوی دیگر موجب رفتار هیستریک و زیاده‌خواهانه مقامات این کشور در صحنه بین‌الملل شده است. بر همین اساس نماینده رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراض دیپلمات‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل نسبت به جنایات این رژیم در نوار غزه، خواستار محو سازمان ملل از روی زمین شد. اردان در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری زبان معاریو گفت: «این ساختمان سازمان ملل شاید در ظاهر زیبا به نظر برسد اما در اصل کج و زشت است.» روزنامه معاریو خاطرنشان کرد که اردان ماه گذشته نیز خواستار اتخاذ تدابیری بی‌سابقه علیه سازمان ملل از جمله تعطیلی مجمع این سازمان در قدس و اخراج رؤسای آژانس‌های وابسته به آن در اراضی اشغالی شده بود. وی همچنین اعلام کرد: ضرورتی برای وجود سازمان بین‌المللی به نام «سازمان ملل متحد» در جهان امروز وجود ندارد. نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه اردیبهشت ماه 1403 مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی عضویت کامل فلسطین در این سازمان، منشور سازمان ملل را داخل خردکن انداخت و آن را پاره کرد.

 

بــــرش

آتش باران گسترده حزب‌الله
حملات موشکی روز گذشته مقاومت لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها در جولان اشغالی باعث به راه افتادن آتش سوزی‌های گسترده در منطقه کتسرین شده است. رسانه‌ها گزارش دادند که دست‌کم هفت تیم آتش‌نشانی برای خاموش کردن این آتش سوزی به منطقه اعزام شده‌اند. علاوه بر آن، حزب‌الله لبنان عملیات پهپادی علیه انبارهای لجستیکی و محل استقرار فرماندهان، افسران و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را ترتیب داد. آنها با چند پهپاد انتحاری مقر لشکر ذخیره شمالی، پایگاه مرکزی ذخیره لشکر الجلیل، انبارهای لجستیکی رژیم صهیونیستی، محل استقرار فرماندهان و افسران و نظامیان رژیم صهیونیستی در عمیعاد و همچنین سایت نظامی حدب یارون را هدف قرار داده که پهپادها به دقت به اهداف اصابت کردند. همچنین پادگان رامیم، مقر کنونی نیروهای لشکر گولانی با راکت‌های کاتیوشا هدف حمله قرار گرفت. بالارفتن حجم آتش باران حزب‌الله و به تبع آن ایجاد خسارت‌های بیشتر سبب شد که یائیر لاپید، رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اقرار کند که: «اسرائیل منطقه شمال را از دست داده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی