صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تلاش بیهوده اسرائیل برای جلوگیری از حملات سایبری
 خبر اول اینکه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد، هکرهای ضدصهیونیستی که عمدتاً وابسته به ایران هستند، در بحبوحه تلاش اسرائیل برای جلوگیری از افشای اطلاعات، حجم گسترده‌ای از داده‌های طبقه‌بندی‌شده را منتشر کرده‌اند.
به گفته این روزنامه، این افشاگری‌ها شامل ده‌ها هزار سند و ایمیل حساس به سرقت رفته از نهادهای اسرائیلی از جمله وزارت رژیم صهیونیستی است.
بنابر گزارش هاآرتص، از زمان آغاز جنگ طوفان‌الاقصی، طیف وسیعی از نهادها و مؤسسات نظامی و دفاعی گرفته تا بیمارستان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی رژیم صهیونیستی، مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته‌اند. گستردگی این حمله‌ها به حدی بوده که زیرساخت‌های امنیت سایبری رژیم صهیونیستی را به صورت قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است. به‌رغم اینکه میزان واقعی حجم آسیب به امنیت و اقتصاد اسرائیل ناشی از این حمله‌های سایبری هنوز به صورت کامل مشخص نیست، اما هک نهادها و افشای اطلاعات آنها توسط هکرها، شدیدترین خسارت را در تاریخ رژیم صهیونیستی رقم زده است؛ آن‌هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری هنگفتی را در ارتباط با اقدامات دفاعی امنیت سایبری انجام داده است. هاآرتص همچنین مدعی شده، پس از سرقت اطلاعات حساس اسرائیل توسط ایران، رژیم صهیونیستی در تلاش است تا شبکه اینترنت در سرزمین‌های اشغالی را سانسور کند. اما به نظر نویسنده هاآرتص، این اقدامات صرفاً جنگی بیهوده برای مقابله با افشای اطلاعات است که مقامات رژیم صهیونیستی به راه انداخته‌اند.
 
جوان امریکایی: ایران ضد‌صهیونیستی‌ترین
کشور دنیاست
 خبر دیگر اینکه، در پی تشدید و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مردم امریکا بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت این کشور از اسرائیل، تظاهرات برگزار کردند. در جریان تظاهرات مردم شیکاگو علیه رژیم صهیونیستی، یکی از جوانان امریکایی پرچم ایران را در دست داشت، اتفاقی که توجه خبرنگار شبکه تروریستی اینترنشنال را به خود جلب کرد و خبرنگار این شبکه به گفت‌و‌گو با او پرداخت؛ گفت‌و‌گویی که مشخصاً تقبیح اقدام جوان امریکایی را دنبال می‌کرد. با این حال، این جوان امریکایی در گفت‌و‌گو با اینترنشنال دلیل خود از در دست گرفتن پرچم ایران را اینطور شرح داد: من اینجا علیه اسرائیل تظاهرات می‌کنم و به اعتقاد من، ایران ضدصهیونیست‌ترین کشور دنیاست. وی گفت: می‌دانم که مردم ایران در دهه هفتاد میلادی یک انقلاب انجام دادند؛ انقلابی که از نظر سیاسی خیلی متنوع بود و جمهوری اسلامی ایران نیز به دست آیت‌الله خمینی تأسیس شد. در حال حاضر هم سیستمی دارند که در آن دموکراسی، انتخابات و پارلمان وجود دارد. این جوان امریکایی دوباره تأکید کرد: من پرچم ایران را در دست دارم، به‌خاطر مبارزه‌اش با اسرائیل. من فکر می‌کنم که حمایت دولت امریکا از اسرائیل در جهت منافع مردم امریکا نیست.
 
درخواست ایران برای عضویت ناظر در اتحادیه اوراسیا
 دست آخر اینکه،  دفتر اتحادیه اقتصادی اوراسیا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران برای عضویت ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا درخواست داده است. به گزارش خبرگزاری ترند درخواست ایران در نشستی توسط سرگئی گلازف، مقام ارشد روسیه بررسی شد. بر اساس این گزارش، قرار است تصمیم نهایی در اتحادیه اوراسیا گرفته شود.
گفتنی است، قرارداد تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 25 دسامبر 2023 در سن‌پترزبورگ روسیه امضا شد. چندی قبل ولادیمیر پوتین در جریان دیدار با محمد مخبر سرپرست وقت ریاست جمهوری ایران گفت که توافق تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا باعث تقویت بیشتر روابط اقتصادی بین مسکو و تهران خواهد شد. پوتین همچنین گفت: روسیه از درخواست ایران برای احراز وضعیت ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حمایت می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی