صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل - ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

مهر- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یگان پهپادی برای رصد و پایش دقیق محیط زیست کشور در حوزه‌های طبیعی، انسانی و دریایی در سازمان حفاظت محیط‌‌‌زیست راه‌اندازی و تقویت می‌شود.
 میراث آریا- سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: مراسم آیین گل‌مالی شهرستان خرم‌آباد با تاریخ برگزاری دهه محرم هر سال در سطح ملی به صورت مشروط با امکان ارتقا، آیین طبق‌گردانی شهرستان قزوین با تاریخ ایام سوگواری محرم و ۲۸ صفر در سطح استانی، مراسم تعزیه شهرستان قزوین با تاریخ برگزاری ۱۶ تیرماه هر سال در سطح محلی و مراسم آیینی دهه محرم با عنوان شاخسی و عزاداری بازار تاریخی تبریز با زمان برگزاری از چند روز مانده به ماه محرم تا دهمین روز از همین ماه تا ظهر عاشورا در سطح منطقه‌ای مشروط ثبت شدند.
ایسنا- محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه کاوش‌ها در مجموعه نقش رستم به منظور رفع معضل فروشست و فرونشست زمین ادامه دارد، گفت: زهکشی این مجموعه را به مناقصه خواهیم گذاشت.
ایرنا- حسن اکبری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: به دنبال حفاظت صورت گرفته و ایجاد امنیت در منطقه یوزکنام پل ابریشم در محدوده توران از زمستان سال گذشته تاکنون ۱۰ فقره مشاهده مستقیم یوز توسط همیاران مستقر در منطقه یا مردم محلی گزارش شده که اتفاق و خبر خوبی برای حفاظت از این گونه ارزشمند است.
ایسنا- احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: معماری و طراحی ساختمان‌ها به‌گونه‌ای که نیاز به سرمایش و گرمایش را کاهش دهد، استفاده از مصالح ساختمانی با عایق حرارتی بالا و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین انرژی ساختمان‌ها از جمله راهکارهای تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی است.

جستجو
آرشیو تاریخی