صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

پزشکیان در دیدار نمایندگان جدیدالورود مجلس دوازدهم:
نمایندگان، پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند
مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از نمایندگان جدید‌الورود مجلس دوازدهم، با بیان اینکه دولت چهاردهم در مواجهه با مشکلات کشور به دنبال یافتن مقصر نیست، بلکه برای رفع مشکلات و چالش‌های مبتلابه کشور با تمام توان تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: قدم اول در مسیری که ما برای دولت ترسیم کرده‌ایم، جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرای سند چشم‌انداز کشور به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در مسیر پیشرفت کشور تصریح کرد: این سند به لحاظ علمی، از جمله اسناد قابل دفاع و ارزشمندی است که اجرای آن نیازمند بهره‌گیری از توان مدیران کاردان، کارشناس و با تجربه است و امیدواریم با کمک نمایندگان محترم و رأی اعتماد به همه وزرای کابینه بتوانیم این هدف را محقق کنیم. پزشکیان پرهیز از اختلافات داخلی و ایجاد وحدت و همگرایی در کشور را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات عنوان کرد و گفت: یقین بدانید اگر صادقانه، با همدلی و به دور از اختلاف و رویکردهای حذفی به میدان بیاییم و برای خدمت به کشور و مردم تلاش کنیم، خدای متعال هم به ما کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه هر فردی با هر نوع گرایش فکری و سلیقه‌ای برای تأمین رضایت مردم تلاش کرد به کشور و نظام و انقلاب خدمت کرده، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه دولت کاستن از فاصله مردم و حاکمیت و تأمین رضایت مردم است و برای هر فرد همفکر و هم‌عقیده با ما در این مسیر، میدان خدمت باز است.
پزشکیان همچنین با تأکید بر اهمیت تعامل مجلس با دولت در تسریع خدمت‌رسانی به مردم افزود: هیچ یک از وزرای پیشنهادی بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشده‌اند و همان گونه که دولت به شعار وفاق ملی عمل کرد، اکنون از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه:
شهید امیر عبداللهیان
اندیشه و قلبش با مقاومت بود
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در مراسم رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان گفت: حسین امیرعبداللهیان در هر پُست و مقام و عنوان، فکر و اندیشه و قلبش با مقاومت بود. تلاش او و کوشش فکری او با مسأله مقاومت عجین بود. این را به عنوان کسی عنوان می‌دارم که در ۱۵ سال گذشته شغل خودم، با این شهید از نزدیک عجین بودم. تجلیل از امیرعبداللهیان تجلیل از فرهنگ و اندیشه است. وی این حمایت را نه مسئولیت سازمانی که یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دانست. کنعانی بیان کرد: امیرعبداللهیان در دفاع از مقاومت دچار لکنت زبان و تردید نمی‌شد و در نشست و برخاست با مقامات عالیه دنیا و سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه کشورهای غیرهمسو و حامیان رژیم دچار تردید نبود. من این را به عینه بارها و بارها در نشست‌های مختلف دیدم و تجربه کردم، شهید عزیز حمایت از فلسطین را یک مسئولیت انسانی می‌دید.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان دیگران را شیفته اخلاق خود می‌کرد ولی در زمانی که بحث مقاومت بود، وی انسانی باصلابت، محکم و قوی بود. این‌گونه بود که شهید هنیه بارها به آقای امیرعبداللهیان می‌گفت شما نه فقط وزیر خارجه ایران که وزیر امور خارجه مقاومت هستید.

تفویض مسئولیت اداره امور
گزینش کشور به قائم‌پناه
مسعود پزشکیان در اجرای ماده (6) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مصوب 14 شهریور 1374 و قانون تسری آن به سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مصوب 9 اردیبهشت 1375 مجلس شورای اسلامی، با صدور حکمی مسئولیت اداره امور گزینش کشور را به دکتر محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی خود تفویض کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی