از گوشه و کنار ایران

رهایی از چوبه دار پس از 29 سال حبس
زندانی محکوم به قصاص در اهواز پس از ۲۹ سال با رضایت اولیای دم و به حرمت امام حسین(ع) از چوبه دار رهایی یافت.
علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲۹ سال پیش قتلی در اهواز رخ داد و قاتل طی مراحل قانونی محکوم به قصاص شد. در این سال‌ها، بزرگان و مصلحان زیادی برای جلب رضایت اولیای دم اقدام کردند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و قاتل همچنان در انتظار اجرای حکم قصاص یا رضایت خانواده مقتول بود. با توجه به طولانی شدن حبس این قاتل و همچنین ابراز ندامت و پشیمانی از بزه خود، پرونده برای صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان ارجاع شد تا زمینه حل و فصل این موضوع فراهم شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌ها و اقدامات جهادی اعضای این کارگروه به ثمر نشست و اولیای دم به عشق امام حسین(ع) از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند و این محکوم پس از ۲۹ سال کابوس قصاص، از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.
 
 13 سال حبس، مجازات راننده تاکسی اینترنتی تبهکار
راننده تاکسی اینترنتی که مسافرش را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود به 13 سال حبس و شلاق محکوم شد.
به دنبال شکایت دختری ۲۲ ساله مبنی بر آدم ربایی و قصد تجاوز، پرونده قضایی تشکیل شد و بازپرس دادسرای یزد دستور انجام تحقیقات را در خصوص شکایت طرح شده صادر کرد.
با استعلام از شرکت تاکسی اینترنتی و انجام تحقیقات از سوی اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی یزد مشخص شد متهم که مردی ۲۴ ساله است با تغییر مسیر در محلی خلوت خودرو را متوقف و پس از قفل کردن در‌های خودرو به دختر جوان آزار رسانده است. با دستگیری متهم، پرونده به دادگاه کیفری ۲ یزد ارسال شد.
دادگاه رسیدگی‌کننده در نهایت با توجه به آثار زیانبار بزه‌های ارتکابی متهم را بابت آدم‌ربایی به ۱۰ سال حبس، بابت توقیف غیرقانونی به سه سال حبس، بابت مزاحمت برای بانوان به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و بابت ارتباط نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد.
 
مرگ 6 مسافر اتوبوس در جاده ایرانشهر
واژگونی اتوبوس مسافربری در محور ایرانشهر 6 کشته و 18 مصدوم برجا گذاشت.
علیرضا ایرندگانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر گفت: این سانحه در کیلومتر ۵ محور ایرانشهر به بمپور در محدوده دانشگاه ولایت ایرانشهر رخ داد و حوالی ساعت ۰۳:۵۳ بامداد، به مرکز ارتباطات پیام اورژانس اعلام شد. به سرعت نزدیکترین پایگاه‌های اورژانس به محل اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد 6 نفر در این حادثه جان باختند و 18 مسافر مصدوم نیز با ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر منتقل شدند. علت حادثه از سوی پلیس راه در دست بررسی است.

همدستی با دو خواهر برای قتل باجناق
همزمان با کشف جسد مرد مشهدی در خانه‌اش همسر، خواهرزن و باجناق او به اتهام قتل دستگیر شدند.
سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گفت: درپی گزارش درگیری منجر به قتل مردی در مشهد، تحقیقات پلیسی و جنایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. طبق بررسی‌های اولیه پلیسی، باجناق مقتول که همراه همسر و خواهرزنش روز حادثه در خانه بودند خیلی زود دستگیر شدند.
وی افزود: با اعترافات متهمان در اطلاعات اولیه پرونده مشخص شد آنها با خوراندن قرص به مرد جوان و خفه کردن او مرتکب قتل شده‌اند. براساس بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی، انگیزه قتل اختلافات خانوادگی است و تحقیقات با دستورات تخصصی مرجع قضایی برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.
 
سفر ناتمام زوج قاچاقچی با 50 کیلو تریاک
 زوج جوان که در پوشش سفر خانوادگی قصد داشتند 50 کیلو تریاک را به تهران منتقل کنند دستگیر شدند.
سرهنگ رحیم رفیعی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با اشراف پیرامونی مأموران گشت نامحسوس پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی یک دستگاه سواری سمند حامل مواد مخدر شناسایی شد و مورد مراقبت قرار گرفت. خودرو در یک عملیات غافلگیرانه در مسیر زنجان – قزوین متوقف و در بازرسی از صندوق عقب آن مقدار ۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در ۲ گونی مجزا کشف و ضبط شد. در این عملیات یک زوج قاچاقچی که قصد داشتند در پوشش سفر خانوادگی این مقدار مواد مخدر را به تهران انتقال دهند دستگیر شدند.
 
 سارق هنگام سرقت خودرو دستگیر شد
سارق حرفه‌ای هنگام سرقت خودرو در دماوند دستگیر و سه فقره خودروی سرقتی از او کشف شد.
سرهنگ مرتضی ملکی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: درپی دریافت اطلاعاتی مبنی بر سرقت خودرو، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. آنها موفق شدند سارق حرفه‌ای را هنگام سرقت شناسایی و دستگیر کنند و با هماهنگی قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهم، اموال مسروقه و سه دستگاه خودروی سرقتی کشف کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی