پرونده افزایش سقف بودجه دوباره به جریان افتاد

چراغ سبز برای عبور از سقف

چالش‌های بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال تمامی ندارد؛ لیگی که درگیر موضوعات ریز و درشتی است و فوتبال ایران را در رده باشگاهی بشدت تحت تأثیر قرار داده است. یکی از موضوعاتی که در لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد، قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری است که این قانون از فصل گذشته اجرایی شد اما در نهایت شکست خورد. با وجود این، اجرای این قانون در لیگ جاری الزامی شد و مسئولان مربوطه سقف 325 میلیارد تومانی و 425 میلیارد تومانی برای تیم‌هایی که باید در آسیا با رقبای خود روبه‌رو شوند، در نظر گرفتند. اعتراض برخی تیم‌ها به اجرای قانون سقف بودجه باعث شد تا صحبت‌هایی در خصوص افزایش 100 تا 150 میلیاردی سقف بودجه مطرح شود. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تنها کسی است که از میان 4 نماینده ایران در آسیا مخالفت خود را با افزایش سقف بودجه به صورت رسمی اعلام کرده و 3 باشگاه دیگر کاملاً موافق افزایش سقف هستند.
 در این بین برای افزایش سقف بودجه جلساتی در فدراسیون فوتبال برگزار شد که در این جلسات اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان بازرسی با این موضوع مخالفت کردند با وجود این شنیده می‌شود که پرونده افزایش سقف بودجه بسته نشده و قطعاً در روزهای پیش رو مجدداً جلسات دیگری برای این موضوع برگزار خواهد شد و در این جلسات اعضا موافقت خود را با افزایش سقف بودجه اعلام خواهند کرد.
 در این بین افزایش سقف بودجه مخالفان و موافقان بسیاری داشته که در روزهای اخیر افراد بیشتری مخالفت خود را با این قانون اعلام داشتند. قانون سقف بودجه تا زمان قرعه‌کشی مسابقات لیگ نخبگان آسیا تا حدودی منطقی به نظر می‌رسید اما پس از مشخص شدن رقبای پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان و همچنین تراکتور و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا تعداد مخالفان با این قانون بیش از پیش شده است.
 در این خصوص شنیده می‌شود که اکثر اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در شرایط کنونی موافق افزایش سقف بودجه هستند و به دنبال راهکاری برای افزایش رقم سقف بودجه باشگاه‌هایی هستند که حالا باید در آسیا با رقبای متمول عربی خود بجنگند.
 علاوه بر این شنیده می‌شود که 4 باشگاه‌ استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور از سقف بودجه عبور کرده‌اند و حالا با این شرایط به نظر می‌رسد که با این موضوع موافقت خواهد شد تا نماینده‌های ایران در آسیا بتوانند با جذب بازیکنان باکیفیت نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی