صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

زائران زمان برگشت را به روز اربعین گره نزنند
آبادان - معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خروج بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه‌های مختلف کشور گفت: تاکنون ۳۳ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند.
سید کمال هادیانفر اظهار کرد: عزیمت زائران به عراق به صورت تدریجی در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی از روز سه‌شنبه تا روز جمعه مرحله سوم عزیمت زائران صورت می‌گیرد. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدویت جابه‌جایی زائران توسط ناوگان حمل و نقل کشور عراق گفت: زائران مدیریت زمان در برگشت را مدنظر داشته باشند و آن را موکول به روز اربعین نکنند.

توقف اتباع خارجی بدون مجوز پشت مرز چذابه
اهواز- رئیس جمعیت هلال احمر کشوراز تجمع برخی اتباع خارجی فاقد مجوز در پشت مرز چذابه خبر داده و گفت: طرف عراقی به اتباع بدون مجوز، اجازه ورود نمی‌دهد.
پیرحسین کولیوند اظهارکرد: بیش از ۲۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از طریق مرز چذابه به سمت عتبات در کشور عراق عبور کردند که بخش زیادی از آنها اتباع خارجی هستند. وی با اشاره به تجمع برخی اتباع خارجی بدون مجوز در مرز چذابه که عراق اجازه ورود آنها را نمی‌دهد، گفت: باید در این زمینه تمهیدات لازم را انجام دهیم. رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون بیماری‌های واگیرداری گزارش نشده و در خصوص گرمازدگی تلفاتی نداشتیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که مردم زمان سفر خود را به خوبی مدیریت می‌کنند.
 
افزایش عقرب‌گزیدگی
در چهارمحال و بختیاری
شهرکرد- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از ثبت ۷۰۰ مورد عقرب‌گزیدگی در استان طی سال‌جاری خبر داده و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
اصغر نوروززاده تصریح کرد: گرمای هوا یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش عقرب‌گزیدگی است که در همین رابطه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به مردم بویژه افرادی که در محیط‌های گرم و مرطوب فعالیت دارند مهم است.

جستجو
آرشیو تاریخی