صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

نتانیاهو حاضر به دیدار با وزیر خارجه انگلیس نشد
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند نخست‌وزیر این رژیم در زمان سفر روز جمعه دیوید لمی به سرزمین‌های اشغالی از دیدار با وزیر خارجه انگلیس به دلیل خشم از موضع اخیر لندن نسبت به پرونده قضایی صهیونیست‌ها در دیوان لاهه امتناع کرده است. دو رسانه عبری زبان شامل «تایمز اسرائیل» و «چنل ۱۳ نیوز» گزارش دادند دولت انگلیس چند بار برای آنکه نشست دیوید لمی، وزیر خارجه این کشور با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شود درخواست داده بود اما مقام‌های این رژیم در پاسخ اعلام کردند تداخل برنامه‌ وجود دارد. نتانیاهو به خاطر تصمیم اخیر دولت جدید متعلق به حزب کارگر در انگلیس برای پس گرفتن اعتراض‌های لندن به صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ کابینه رژیم خشمگین شده است. دیوید لمی مشترکاً با «استفان سژورنه»، همتای فرانسوی خود به اراضی اشغالی سفر کرد. آنها در این سفر با «یسرائیل کاتز» و «ران درمر»، وزرای خارجه و امور راهبردی کابینه رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

پرواز پهپاد حزب‌الله بر فراز خانه نتانیاهو
رسانه‌ عبری خبر داده یک پهپاد حزب‌الله لبنان قصد داشته به منطقه مقر اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریه در سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند. رسانه صهیونیستی روز یکشنبه ادعا کرده یک پهپاد توسط رادار یک کشتی نیروی دریایی ارتش این رژیم که در مقابل دریا در قیساریه مستقر بود، شناسایی شده است. اسرائیل هیوم نوشته به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان این پهپاد را به منظور عکسبرداری از محل اقامت نتانیاهو که در نزدیکی ساحل بود، پرتاب کرده باشد. گفته شده هیچ نشانه‌ای از پهپاد در سایر سیستم‌های کنترلی مشاهده نشده است. طبق این گزارش، پس از هشدار نفوذ پهپاد، چند جنگنده به منطقه اعزام شدند، اما آنها موقعیت پهپاد را شناسایی نکردند. رسانه‌ عبری خبر داده ارتش و نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی این احتمال را که این، یک پهپاد کوچک پرتاب شده از لبنان باشد رد نمی‌کنند. پیشتر پهپاد «هدهد» حزب‌الله لبنان به عکسبرداری از مناطق حساس در حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی پرداخته بود.

نروژ دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام‌الله را تعطیل می‌کند
نروژ پس از تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم تسهیل نمایندگی اسلو در فلسطین اشغالی، تصمیم به بستن دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام‌الله گرفت. سایت اسکای نیوز یکشنبه گزارش کرد پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به عدم تسهیل نمایندگی اسلو در رام‌الله گرفت، نروژ اعلام کرد دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام‌الله را تعطیل می‌کند. پیشتر «اسپن بارت ایده» وزیر خارجه نروژ تأکید کرده بود تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعطیلی دفتر نمایندگی نروژ در رام‌الله به این معناست که رژیم غاصب از راهکار تشکیل ۲ دولت حمایت نمی‌کند و بنابراین جهان باید تأکید کند که جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد. وی به خبرگزاری الجزیره گفته بود: مجبور شدیم دفتر نمایندگی خود را به طور موقت ببندیم و بعید است که در رام‌الله کار کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی