صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

پزشکیان در جلسه هیأت دولت:
مهم‌ترین دغدغه دولت کاستن
از فاصله جامعه و حاکمیت با
تأمین رضایتمندی مردم است
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه دولت چهاردهم کاستن از فاصله جامعه و حاکمیت با تأمین رضایتمندی مردم است، بر اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات درمانی و تسریع و تسهیل در پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مسعود پزشکیان در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با تعیین‌کننده دانستن نقش مردم به عنوان پشتوانه اصلی حکومت‌ها، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه و مسأله‌ دولت چهاردهم این است که چگونه با اقدام و عمل خود از فاصله میان مردم و حاکمیت کاسته و موجبات رضایت بیشتر مردم را فراهم کند.
رئیس جمهور به سالگرد فاجعه کودتای امریکایی 28 مرداد اشاره و انشقاق و اختلافات داخلی را از جمله دلایل موفقیت امریکا در این کودتا عنوان کرد و افزود‌: اگر در آن مقطع وحدت و انسجام بین روحانیت، روشنفکران و مردم حاکم بود، به‌طور حتم این توطئه امریکایی علیه مردم ایران با شکست مواجه می‌شد.
پزشکیان ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس در سرعت بخشیدن به تشکیل کابینه و با مشارکت مردم، روند خدمت‌رسانی دولت و تلاش برای حل مشکلات کشور و تحقق چشم‌انداز بدون وقفه استمرار یابد.
پزشکیان همچنین از وزیر کشور خواست، شرایط به گونه‌ای برای سفر زائرین اربعین حسینی فراهم شود که در این حرکت عظیم مردمی مشکلی برای زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیش نیاید.

دنبال بکارگیری افراد  نخبه هستیم
رئیس جمهور همچنین شامگاه شنبه در دیدارهای جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های زنجان و خراسان رضوی، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه‌های داخلی برای غلبه بر چالش‌های خارجی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.
پزشکیان، تأمین سلامت، آموزش و معیشت مردم را سه رکن اصلی در برنامه‌ریزی‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: همگرایی، وحدت و تلاش صادقانه مسئولان، اعتماد عمومی به حاکمیت و مشارکت مردمی را افزایش داده و دولت را قادر خواهد ساخت بر بسیاری از مشکلات غلبه کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فرایند انتخاب وزرای پیشنهادی به مجلس، ملاک و معیار نه رویکردهای جناحی، سیاسی، قومی و جنسیتی، بلکه شایسته‌سالاری بوده است افزود: اعمال سیاست‌های سختگیرانه و حذفی در دوره‌های گذشته، موجب طرد بسیاری از مدیران دلسوز و زحمتکش و محروم شدن نظام اجرایی کشور از خدمت شایستگان شده است، از همین روی دولت وفاق ملی به دنبال به کارگیری افراد توانمند و نخبه فارغ از هر نوع نگرش، مذهب و قومیت است.
 
علی باقری در گفت وگو با وزیر خارجه مصر:
امریکا میانجی بی طرف مذاکرات آتش‌بس نیست
«بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر در گفت‌و‌گوی تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان درباره آخرین روند تحولات مرتبط با گفت‌و‌گوها برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه بحث و تبادل نظر کرد. باقری با اشاره به در پیش گرفتن جنایت در عرصه میدانی و فریبکاری در مذاکرات از سوی باند جنایتکار مستقر در تل‌آویو گفت: امریکا با حمایت علنی از جنایت صهیونیست‌ها ثابت کرده شریک جرم جنایت است و نمی‌تواند میانجی بی‌طرف باشد و به طور مستمر در صدد مانع‌ تراشی در روند توقف جنایت رژیم اشغالگر است. سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به ترور شهید هنیه در تهران گفت: ایران حق ذاتی و مشروع خود را برای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی محفوظ دانسته و مردم فلسطین نیز با شجاعت مثال زدنی خود در مقابل رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شوند. وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن اشاره به برگزاری نشست چندجانبه جهت برقراری آتش‌بس در غزه در قاهره گفت: تلاش مصر معطوف به کمک به مردم فلسطین و توقف فوری جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.

جستجو
آرشیو تاریخی