صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

خبر و مصاحبه

آلومینیوم - نساجی با VAR
محسن حکیم، مدیر پروژه VAR درباره دستگاه‌های VAR که در دو بازی پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان و شمس‌آذر- استقلال مورد استفاده قرار گرفت، گفت: «براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تصاویر اتاق VAR و همچنین داوری از طریق اتاق مربوطه به بخش کارگردانی صدا و سیما ارسال شده است. بنابراین تقاضا از همکاران محترم در صدا و سیما و به ویژه کارگردان محترم مسابقات لیگ برتر که با تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود این است که صحنه بررسی مربوط به مواقع مشکوک را از طریق خروجی فینال روی آنتن ببرند که باعث آگاهی مخاطب از اتفاق رخ داده و تصمیم اخذ شده شود.» او در ادامه بیان داشت: «دیدار دو تیم آلومینیوم و نساجی در ورزشگاه امام خمینی با سیستم VAR برگزار می‌شود. بازی تراکتور مقابل پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر هم روز پنجشنبه اول شهریورماه در ورزشگاه یادگار امام با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.»


 ننکا مقابل پرسپولیس
در دیدار پرسپولیس مقابل الریان یک تقابل جالب بین بازیکنان و یکی از اعضای تیم حریف به وجود خواهد آمد چرا که ولسلی ننکا مربی دروازه‌بان‌های برزیلی سابق سرخ‌ها بار دیگر در کادر فنی الریان حضور دارد. ننکا که در ابتدای لیگ بیست و دوم به پرسپولیس پیوست، پیش از آن نیز سابقه حضور در قطر و تیم ملی این کشور را در کارنامه داشت و پس از دو فصل حضور در این تیم، از جمع سرخپوشان جدا شد.


انتشار دردسرساز یک عکس
احتمال جریمه سهرابیان
 آرمین سهرابیان به تازگی تصویری نامناسب از یک زن را که روی پایش تتو کرده در معرض دید عکاسان قرار داده که با انتقاد‌های بسیاری مواجه شده است. حتی برخی رسانه‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال از احتمال بالای محرومیت و جریمه این بازیکن خبر داده‌اند. گرچه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سال‌ها است دیگر آن حساسیت‌های گذشته را در مواجهه با رفتار‌های این چنینی از خود بروز نمی‌دهد و در مواجهه با تتوی بازیکنان فوتبال نرمش بیشتری از خود به خرج می‌دهند، اما تصویری که سهرابیان از پای خود منتشر کرده (این رسانه نیز از انتشار کامل آن معذور است)، واکنش کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را در پی خواهد داشت و هیچ بعید نیست محرومیت یا جریمه در انتظار این بازیکن باشد. حتی خود استقلالی‌ها نیز نقاشی چنین تتویی را برای یک بازیکن حرفه‌ای بسیار زشت و زننده می‌دانند و معتقدند مدافع تیم‌شان کار بسیار اشتباهی را مرتکب شده و نباید در همین ابتدای لیگ برتر با چنین اقدامی برای جواد نکونام و تیم استقلال حاشیه ایجاد می‌کرد اما سهرابیان بدون توجه به اینکه رفتارش چه بازخوردی دارد، چنین اقدامی را انجام داده تا احتمال محرومیت و یا جریمه‌اش قوت بگیرد.


نیکبخت: هاشمی‌نسب و نکونام آشتی می‌کنند
علیرضا نیکبخت واحدی، بازیکن سابق استقلال که سابقه رفتن به تیم رقیب را با لباس استقلال دارد درباره اختلافات اخیر میان جواد نکونام و مهدی‌ هاشمی‌نسب این جملات را به زبان آورده است: «قطعاً هم جواد و هم مهدی از دوستان خوب و صمیمی من هستند و سوءتفاهمی که در این باره به‌وجود آمده، به‌زودی حل‌وفصل می‌شود. قول می‌دهم هاشمی‌نسب به جمع کادرفنی استقلال برمی‌گردد و باید به آقایانی که از نبود مهدی خوشحال شده‌اند، بگویم خوشحالی شما زیاد دوام نمی‌آورد.»


منع پرداخت پاداش از سوی استقلال و پرسپولیس
سال‌ها است که در فوتبال ایران و مخصوصاً در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سنتی به عنوان پرداخت پاداش به بازیکنان و اعضای کادرفنی این دو تیم وجود داشت، اما شنیده می‌شود دیگر خبری از این پاداش‌ها نیست. خبرگزاری برنا مدعی شده سازمان بازرسی کل کشور به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دستور داده که دیگر چیزی به عنوان «پاداش و البته آپشن جداگانه» وجود ندارد. به این ترتیب مدیران دو باشگاه اگر می‌خواهند مبلغی به عنوان پاداش پرداخت کنند باید در قالب آپشن قهرمانی پایان فصل باشد. طبق قانون هر باشگاه می‌تواند ۲۰ درصد از مبلغ پایه قرارداد بازیکنان و مربیان خود را به عنوان آپشن قهرمانی در پایان فصل در نظر بگیرد؛ این یعنی اگر بنا باشد پاداشی پرداخت شود باید در آپشن قهرمانی پایان فصل لحاظ شود دقیقاً مانند کاری که باشگاه پرسپولیس فصل گذشته انجام داد و تمام پاداش‌ها را در قالب آپشن قهرمانی آخر فصل پرداخت کرد.


نکونام امروز در تهران
جواد نکونام برای زیارت عتبات عالیات راهی نجف و کربلای معلا شده بود. سرمربی استقلال که در این سفر یحیی ‌گل‌محمدی، سرمربی تیم فولاد خوزستان را نیز کنار خود داشت، قرار است طبق برنامه امروز در تمرین تیمش حاضر شود. استقلال درهفته دوم رقابت‌های لیگ برتر با تیم ملوان بازی دارد و به احتمال زیاد آبی‌ها باید دوباره راهی قزوین شوند و دومین بازی خود را در این شهر برگزار کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی